12 januari 2012 Ruby van Engelsdorp Gastelaars 249x gelezen 0 reacties

Dit blijkt uit onderzoek van Joyce Faber die 11 januari met het onderzoek promoveerde aan de Universiteit van Utrecht. Faber ontwikkelde het voedingsconcept met als doel een betere voedingsondersteuning voor kankerpatiënten te bereiken om ondervoeding te voorkomen.
Verbeterde immuunreacties
Het voedingsconcept bevat hoge concentraties eiwit en leucine en is bovendien verrijkt met visolie en specifieke prebiotische oligosachariden. In preklinische studies van Faber heeft het concept immuunreacties kunnen verbeteren en de ontstekingsstaat verlaagd in tumor dragende muizen. Bovendien verbeterde de weerstand tegen infecties met Pseudomonas aeruginosa (ziekenhuisbacterie).
Verbeterd lichaamsgewicht
In klinische studies kregen gezonde vrijwilligers en kankerpatiënten het voedingsconcept als onderdeel van medische voeding. Binnen een week verhoogde de inbouw van het vetzuur EPA in de immuuncellen. Bij slokdarmkankerpatiënten waren de serumwaardes van een belangrijke ontstekingsmarker significant verlaagd na een 4-weekse interventie. Bovendien was het lichaamsgewicht toegenomen en de mate van activiteit significant verbeterd na interventie met de specifieke medische voeding.
Lees ook op voedingnu.nl:
WCRF financiert 6 nieuwe onderzoeken ter preventie van kanker
Kanker als gevolg van obesitas neemt in Amerika toe
Met een digitaal abonnement op Voeding Nu krijgt u ook:
Voeding Nu is een uitermate geschikt platform om:
- uw naamsbekendheid te vergroten
- nieuwe producten en diensten te communiceren
- uw imago aan te scherpen
- uw kennis en kunde te laten zien
- nieuwe klantcontacten te genereren
Voeding Nu is een uitgave van MYbusinessmedia.
© 2012 www.voedingnu.nl - alle rechten voorbehouden.