Voedingcommunicatie

Nieuws

Kerstdrank

‘Weekomzet online retailers groeit flink rondom kerst’ De weekomzet van online retailers ligt in de drie weken tot aan kerstavond 57 procent hoger dan de reguliere weekomzet. Dat blijkt uit onderzoek van Thuiswinkel.org in samenwerking met PostNL. Als het om voeding gaat, zijn vooral maaltijdboxen en drank geliefd bij de consument.

Superefficient20en20anoniem

Interview – StreekSelecties #3: Is dit een antwoord op efficiënt, anoniem en goedkoop? StreekSelecties vertelt het echte verhaal. De producenten staan met naam en foto op de verpakking. De producten zijn lekker. Dat gezondheid niet zo belangrijk is, vind ik natuurlijk jammer. Maar het bedrijf intrigeert me wel. Hebben zij een antwoord op die ‘race to the bottom’? Het alsmaar goedkoper en efficiënter worden van de voedselketen? De concurrentie is vooral het huidige aanbod in de supermarkt. Efficiënt, anoniem en goedkoop. We praten verder met Algemeen Directeur, Olivier Prakken, over de toekomst…

RIVM

RIVM komt met nieuwe website Portie-online Portie-online is een nieuwe website van het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM), waarop informatie is te vinden over gewichten en inhoudsmaten van voedingsmiddelen die in Nederland verkrijgbaar zijn. De eerste versie van Portie-online bevat gegevens over generieke voedingsmiddelen in een aantal productgroepen.

Meer nieuws