Bionext wil met nieuwe campagne de keuze voor biologisch verder opschroeven

Ede, 6 mei 2019 10:18 | Hans Kraak

Om consumenten te stimuleren nog vaker voor biologisch te kiezen, begint Bionext vandaag de campagne ‘Bio lekker voor je’.

Bionext, de ketenorganisatie voor de biologische sector, liet bureau Ruijgrok NetPanel onderzoeken hoe consumenten aankijken tegen biologische voeding. Zorg voor het milieu en een breder assortiment zijn de grootste motivatie om biologisch te kopen.

Keuze voor milieu en gezondheid
Volgens het onderzoek koopt zeven op de tien consumenten een deel van hun boodschappen biologisch. Bijna de helft van de mensen die biologisch koopt, doet dit steeds vaker dan voorheen. Bewuster omgaan met het milieu (56%) en het ruimere assortiment (50%) zijn daarbij de grootste drijfveren. Maar ook gezondheid (24%) en smaak (18%) zijn redenen voor consumenten om biologisch te kopen.

Biologisch in de lift
‘Steeds meer mensen kiezen voor biologisch en daar zijn we superblij mee’, zegt Marleen Meijers, Manager Marketing & Communicatie bij Bionext. ‘Door te laten zien hoe biologisch binnen een duurzame en bewuste lifestyle past, willen we de keuze voor biologisch nog vanzelfsprekender maken.’

‘Bio lekker voor je’
De hoofdboodschap van de campagne ‘Bio lekker voor je’ is erop gericht duidelijk te maken dat het kopen van biologische producten niet alleen goed is voor de wereld, maar ook voor de koper zelf. ‘De campagne gaat verder dan uitleggen waarom biologisch een goede keuze is. Boeren, pioniers, telers en leveranciers laten zelf zien hoe lekker, leuk en makkelijk het kan zijn om dagelijks een verschil te maken’, aldus Bionext.

De campagne wordt mede gefinancierd door de Europese Unie en is ontwikkeld door campagnebureau Food Cabinet.