JOGG en Aldi promoten samen gezonde leefstijl

Nederland, 9 maart 2018 11:13 | Coen Dros

De komende drie jaar zullen supermarktketen Aldi en Jongeren Op Gezond Gewicht (JOGG) samenwerken om gezinnen met kinderen bewust te maken van het belang van gezonde voeding. Dit werd bekend gemaakt in het kader van de Week voor de Gezonde Jeugd.

Als erkenning van deze samenwerking overhandigde Aldi, tijdens heropening van een filiaal een tas met gezonde producten aan de Healthy Sisters. De Healthy Sisters zijn bloggers die aandacht vragen voor gezonde leefstijl en tevens ambassadeurs zijn van JOGG.

Duurzame samenwerking

Directeur van JOGG, Marjon Bachra, geeft aan erg blij te zijn met de duurzame samenwerking. ‘Aldi biedt bij uitstek toegang tot gezinnen met jonge kinderen. Ons gezamenlijk doel is om  hen mee te geven dat gezonde voeding en bewegen belangrijk zijn in het dagelijks leven,’ aldus Bachra. Aldi gaat bezig met het actief proberen gezinnen te laten kiezen voor gezondere producten. Nadie Winde, corporate responsibility manager bij Aldi, zegt ‘wij zien het als onze verantwoordelijkheid om verantwoorde, betaalbare en gezonde levensmiddelen voor een brede groep klanten toegankelijk te maken.’

Schijf van Vijf

De samenwerking heeft als doel om de aankoop van gezonde producten, uit de Schijf van Vijf, te stimuleren. De uitwerking hiervan krijgt zal later gestalte krijgen. Laetitia Gruwel, woordvoeder van de Aldi, vertelt dat ze nu aan de slag gaan met de uitwerking van deze campagne. ‘Daar kan ik nu nog niks over vertellen, hier komen wij later dit jaar op terug.’