Productnieuws: Knakwortel wint Product Pitch van Albert Heijn

Deventer, 12 juni 2018 14:34 | Coen Dros

Een knakworst gemaakt van een wortel, oftewel de knakwortel, is uitgeroepen tot winnaar van de Product Pitch van Albert Heijn. Het is het derde jaar dat Albert Heijn een wedstrijd organiseert waarbij jonge ondernemers de kans krijgen hun product te promoten.

De winnaar krijgt €125.000 euro die Albert Heijn zelf zal besteden aan de marketing van het product.

Knakwortel

De knakwortel is een gemarineerde bospeen die vacuüm gegaard  (sous-vide) wordt. Volgens Albert Heijn is het een product dat niet alleen kan aanslaan bij volwassenen die minder vlees willen eten, maar ook bij kinderen die eigenlijk niet van groenten houden.

Bedenkers

De bedenkers van de knakwortelzijn beide ondernemers, maar niet  in de food-industrie. Valerie Bos heeft haar eigen campagnebureau en Koen Kaljee is architect.

Zij brachten de knakwortel al eerder op de markt door het product te leveren aan cateraars. Het product zal vanaf deze week zijn entree maken in de filialen van Albert Heijn.

Product Pitch

De Product Pitch begon 23 mei, vijftien start-ups mochten op een marktplein hun product verkopen aan de jury. De tien beste ideeën gingen door naar de pitchdag waar de winnaars gekozen werden.

De jury beoordeelde de producten op onderscheidend vermogen, innovatief gehalte, business potentieel en klantbehoefte. Naast het geldbedrag zal Albert Heijn de winnaar coaching geven om het bedrijf te laten groeien.