Productnieuws: Leverworstmerk Kips lanceert vier nieuwe vega-producten

Almelo, 6 november 2018 13:11 | Mai-Di Postma

Zwanenberg Food Group brengt onder het merk Kips de vier best verkochte producten in vega-vorm op de markt: vegetarische leverworst, paté, smeerleverworst en filet americain.

Het is de eerste vega-lijn die het Kips-merk introduceert, alle vier de producten zullen geen dierlijke eiwitten bevatten, waardoor de producten ook veganistisch zijn.

 

Albert-Heijn zal vanaf week 47 een jaar lang deze vega-producten aanbieden via een introductiecampagne.

Veranderende behoefte

Kips constateert al geruime tijd dat de consumptie van vlees jaarlijks iets terugloopt. Aten Nederlanders in 2009 en 2010 gemiddeld nog 79 kilo vlees per jaar, in 2016 is dit gedaald naar 76 kilo per jaar, per persoon, gemiddeld. Deze tendens zet zich voort. Het aantal vega- en flexitariërs neemt toe in de toekomst, zo valat in meerdere onderzoeken en rapporten te lezen volgens Kips.

Het bedrijf mikt nu op een bredere doelgroep; dus ook vegetariërs en veganisten.

Herkenning verpakking

De vega Kips-producten zullen in de winkel te herkennen zijn aan het groene Kip logo, dat normaal gesproken rood is.

Introductiecampagne

De introductiecampagne van de veganistische producten van Kips loopt van 19 november tot en met 17 december. De eerste drie weken zal het via commercials op verschillende tv-zenders te zien zijn, later in de campagne volgen ook online- acties. Vlak voor kerst zal Albert Heijn haar eigen introductiecampagne verzorgen.