Nationale Week Zonder Vlees gesteund door 53 partners

Amsterdam, 23 januari 2018 07:27 | Hans Kraak

Sinds de aankondiging van de campagneweek Nationale Week Zonder Vlees, begin januari, hebben nog tien partijen er zich bij het initiatief aangesloten. De eerste editie vindt plaats tussen 5 en 11 maart.

‘Mijn uitgangspunt was om 50 partners te vinden die als collectief de campagne zouden dragen, dat is nu gelukt’, zegt Isabel Boerdam, initiatiefnemer van het evenement. ‘Bedrijven van groot tot klein, food- en non-food hebben zich aangesloten, waaronder ook diverse retailers. Dit betekent dat we het onderwerp echt op de kaart gaan zetten in Nederland, en de drempel om minder vlees te eten gaan verlagen.’ Vanaf vandaag is aansluiten als partner niet meer mogelijk.

Promoten van minder vlees

De partners van de campagne vinden ’dat elke dag vlees eten niet meer van deze tijd is’, staat op de website van de organisatie. ‘Daarom willen we een flexitarisch eetpatroon, waarin vlees en vis afgewisseld worden met vegetarische gerechten, promoten. Proberen en proeven is geloven.’ 

53 partners

De Nationale Week Zonder Vlees wordt mede mogelijk gemaakt door: Albert Heijn, Aldi, Becel, BioBrass, BioToday, Bolletje, Bonduelle, Chef Thor, COOP, DEEN, Deli2Go, Ekoplaza, Eosta, Fruitfunk, Garden Gourmet, GoodBite, Grand’Italia, Green Protein Alliance, HAK, Heinz, Honig, Iglo, Jumbo, Knorr, Lassie Rijst, Maggi, Makro, Maza, Moonen packaging, Natuurwinkel, Nuts about Nature, Oesterzwammen Vereniging, Oil & Vinegar, OLIJCK, Peak’s Free From, Peulvruchten.nl, Philips, Professor Grunschnabel, Purple Bee Hive, Quorn, Saus.Guru, Smaakt, Sodexo, SoFine Foods, SPAR, Struik, Unox, VEANN, Verse Oogst, Vezet, Vivera, Willem & Drees en Zonnatura.