Productnieuws: Bilder & de Clercq presenteert maaltijdbox voor hele familie

Amsterdam, 13 februari 2018 16:52 | Coen Dros

Bilder en de Clercq lanceert een nieuwe maaltijdbox: De Familiebox. Met deze box richt het bedrijf zich vooral op families met kinderen.

De familiebox is gericht op families doordat bij de samenstelling rekening gehouden wordt met de smaakvoorkeur van kinderen. Er zitten geen scherpe smaken in de gerechten, geeft een woordvoerder van het bedrijf aan. ‘Ook hebben we feedback van kinderen gebruikt zodat we nog beter weten wat kinderen lekker vinden.’

Richtlijnen gevolgd


Volgens het bedrijf wordt bij de samenstelling van de boxen zoveel mogelijk rekening gehouden met de adviezen van het Voedingscentrum. Zo zit er 250 gram groente per persoon in en er wordt zoveel mogelijk gevarieerd in eiwit-, vet- en koolhydraat-bronnen. Om de hoeveelheid zout van de maaltijden te beperken, wordt er gebruik gemaakt van veel verschillende soorten kruiden. Op de vraag of de box volledig gezond is, geeft de woordvoeder aan: ‘We proberen zoveel mogelijk te variëren. Er zit ook wel eens een hamburgerrecept in, het is geen dieetbox.’

Eet-inspiratie


Bilder & de Clercq is begonnen als een eet-inspiratiewinkel in Amsterdam. Samen met Mathijs maaltijdbox brengt het nu de maaltijdboxen op de markt. Daarmee sluit het bedrijf aan in het rijtje van Hellofresh, Marleyspoon, Allerhande box en nog andere aanbieders. De box van Bilder & de Clercq bevat voor 3 a 4 dagen aan maaltijden. Er zijn drie verschillende maten. De grootste is gericht op 2 volwassen en 3 kinderen. De prijzen variëren van €39 tot €69 per week afhankelijk van de hoeveelheid aan maaltijden en zijn te bestellen op de site van de Familiebox.

Online boodschappen

De toename van maaltijdbox aanbieders past in de trend dat steeds meer mensen online levensmiddelen kopen. Volgens het CBS is de omzet in de afgelopen vier jaar verdubbeld, wat mede te danken is aan de gestegen populariteit van maaltijdboxen. Een consumenten onderzoek uitgevoerd door de Rabobank geeft aan dat de Nederlandse consument verwacht dat in 2020 20% van alle boodschappen online gedaan wordt.