Smaakt lanceert landelijke mediacampagne ‘Elke hap telt’

Bavel, 20 november 2018 13:32 | Mai-Di Postma

Het merk Smaakt start 19 november zijn landelijke mediacampagne ‘Elke hap telt’. De organisatie wil hiermee verantwoord en lekker eten samen brengen.

Het doel van de campagne is om mensen bewuster te maken van iedere hap die ze nemen. Deze bewuste keuze kan volgens Smaakt van invloed zijn op jezelf, je omgeving en de toekomst.

Focus

Smaakt is een biologische productlijn die o.a. wordt verkocht bij Jumbo, Albert Heijn, ENT, Plus en Spar.

Motieven

Volgens Smaakt hebben consumenten verschillende motieven voor hun voedingskeuzes. Voorbeelden van deze motieven zijn het dierenwelzijn, de impact voor de natuur, arbeidsomstandigheden en gezondheid. Voor Smaakt maakt het motief niet uit en is de keuze nooit verkeerd, maar de keuze moet wel bewust gemaakt zijn. 

 

Verhalen verzameld

Voor de campagne worden er verschillende verhalen verzameld van consumenten. Deze verhalen zijn omgezet naar vlogs. In de vlogs laten de consumenten zien hoe elke hap voor hen telt en hoe belangrijk  lekker en verantwoord eten voor hen is. 
Verder kunnen consumenten zelf een eigen verhaal delen op social media met een foto waarop ze een hap nemen, waarbij ze gebruik maken van de hashtag #elkehaptelt.  

Pop-up store

In december wordt in het kader van de campagne ‘Elke hap telt’ een pop-up store en restaurant geopend in Breda. Bezoekers kunnen aan de hand van de verhalen uit de campagne in de pop-up store kennis en inspiratie opdoen en daarnaast hun eigen verhaal delen. De avonden worden verder ingevuld met een BioProefmenu. Dit is een concept waarmee mensen kennis maken met de wereld van de biologische voeding. Het menu wordt in een restaurant, shop, diner of tijdens een evenement aangeboden.

 

Kidsproof

Verder wordt er op vrijdag 23 november een dag georganiseerd door Kidsproef een educatief lesprogramma voor kinderen over verantwoorde voeding. Het team van Smaakt zal optreden als ambassadeur en  gastlessen gaan verzorgen voor de kinderen.