Spelers PSV zullen gebruik gaan maken van de Jumbo Foodcoach

Deventer, 9 augustus 2018 14:17 | Coen Dros

Na een volgens Jumbo succesvolle pilot met de Jumbo Foodcoach app, zullen de komende drie jaar alle (jeugd)spelers van PSV gebruik gaan maken van de Foodcoach. De app stelt spelers in staat om eenvoudig boodschappen voor maaltijden, die afgestemd zijn op persoonlijke voorkeuren en trainingsschema’s, te bestellen.

Naast het bestellen van boodschappen kunnen de spelers ook beroep doen op deskundig advies van een diëtist. De supermarktketen sluit niet uit deze tool ook voor klanten te ontwikkelen.

Onderdeel medische programma

De Jumbo Foodcoach is volgens Toon Gerbrands, algemeen directeur van PSV, een integraal onderdeel van het medische programma van de voetbalclub.

Perfect hulpmiddel

‘De app is een perfect hulpmiddel om een op maat gesneden topsportdieet te kunnen bieden. Met de spelers worden specifieke voorkeuren en ingrediënten voor bijpassende recepten in een boodschappenlijst omgezet. Het proces is volledig gedigitaliseerd en de boodschappen worden vervolgens thuisbezorgd of opgehaald bij een Jumbo winkel in de buurt. Zo wordt hoogwaardige voedingsexpertise gecombineerd met het gemak van de supermarkt om de hoek. Ideaal,’ aldus Gerbrands.

Blij met samenwerking

Frits van Eerd, CEO van Jumbo Supermarkten, geeft aan blij te zijn met de samenwerking tussen de supermarktketen en de voetbalclub.

‘Sinds de start van het voetbalseizoen 2017-2018 is de Jumbo Foodcoach uitgebreid getest bij PSV. Terwijl de spelers waardevolle voedingsadviezen op maat kregen, deed Jumbo veel ervaring op met het vertalen van persoonlijke kenmerken naar het maken van bewuste en verantwoorde voedingskeuzes die passen bij het trainingsschema en de smaakvoorkeuren van elke speler. Het resultaat is een app die de voetballers in staat stelt om niet alleen de juiste keuzes te maken op het gebied van voeding, maar ook thuis lekker te eten.’

Tool voor klanten

Van Eerd geeft ook aan dat het uiteindelijke doel is om alle klanten van de supermarktketen te helpen bij het maken van lekkere, verantwoorde en gezonde keuzes. ‘En dit hoeft niet ten koste te gaan van smaak, beleving en prijs. We sluiten niet uit dat we voor onze klanten een vergelijkbare tool gaan ontwikkelen, die mogelijk kan worden geïntegreerd in de bestaande Jumbo app of online omgeving.’