, 3 maart 2018 15:16 | Dionne Irving
Toevoegen aan Mijn Voeding Nu
Vergroten
Meer berichten uit: Ingrediënten
Suikerreductie met behoud van smaak is al jaren een belangrijk thema in de foodindustrie. Afgelopen week introduceerden zowel Grolsch als Albert Heijn producten met minder suiker.
Grolsch stapt voor al haar Radlers over een variant met 35 procent minder suiker. Ard Bossema, Marketing Directeur Grolsch: 'Afgelopen jaar hebben we de eerste lage suiker varianten 0.0 procent Radler geïntroduceerd. De reacties waren erg positief. Voor ons reden om samen met onze brouwmeesters het hele Radler-assortiment onder de loep te nemen. Alle Grolsch 0.0 procent Radlers bevatten vanaf dit voorjaar 35 procent minder suiker dan het gemiddelde suikergehalte van andere 0.0 procent Radlers in Nederland.'
Albert Heijn gaat verder met de snacksauzen. Het bedrijf introduceert vijf suikervrije snacksauzen onder het eigen huismerk waaronder een suikervrije mayonaise. Naast de suikervrije snacksausvarianten introduceert Albert Heijn ook een ketchup zonder toegevoegde suikers. Later dit jaar wordt de suikervrije snacksauzenlijn verder uitgebreid.
Op het Food Future Event op 5 april aanstaande is suikerreductie ook een van de thema’s die aan bod komt. Kraft Heinz zal vertellen hoe zij suikerreductie aanpakken. Radicale transparantie is het centrale thema van het programma. Reserveer deze datum in uw agenda en schijf u snel hiervoor in.
U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen, klik hier om in te loggen.
Ik ben abonnee Activeer dan hier uw inlog. Met uw abonnement kunt u inloggen en toegang krijgen tot alle exclusieve content op Voedingnu.nl.
Ik ben geen abonnee Neem nu een abonnement om toegang te krijgen tot alle exclusieve content van de site of klik hier om u te registreren.
6 mrt 2018 08:40:14
Radicale transparantie is dat Kraft vertelt dat tomatenketchup met 50% minder suiker een voorbeeld is van een volstrekt onzinnig product en dat dit een vervelende manier is om klanten voor de gek te houden. Transparant zou zijn als ze vertellen dat dit 1,5 gram (minder dan een half suikerklontje!) suiker scheelt in een portie (15 gram) en dat irrelevant is voor gezondheid. Zullen we klanten weer serieus gaan nemen en stoppen met dit soort PR-praatjes?