Tweede Week Zonder Vlees grootser van opzet

, 22 januari 2019 11:28 | Bo Maaskant

Van 11 tot 17 maart wordt de tweede editie van de Week Zonder Vlees gehouden. Inmiddels zijn alle 69 partners bekend gemaakt. Hierbij zitten onder andere alle grote retailers.

Isabel Boerdam, initiatiefnemer van de campagne en voorzitter van de stichting, is zeer tevreden met dit resultaat: “Vorig jaar tijdens de eerste editie sloten 53 partners zich aan, 85 procent van hen doet dit jaar weer mee, dat laat zien dat de campagne echt impact heeft gehad. Daarnaast hebben 16 nieuwe partners zich bij de campagne aangesloten, dus de maatschappelijke betrokkenheid is groot.”

Food producenten, retailers en grote organisaties

De meeste partners van de Week Zonder Vlees zijn foodproducenten zoals Eosta, Greenery, Looye, Royal ZON, Smeding en Vezet. Ook doen er twaalf retailers mee aan de Week Zonder Vlees. Onder andere Albert Heijn, Jumbo, Aldi en Lidl zijn van de partij.

De organisatie van de Nationale Week Zonder Vlees heeft ook een paar, zo zeggen ze zelf, bijzondere partijen gestrikt. Zo hebben ze de Green Protein Alliance als founding partner, maar ook de Triodos Bank die vanuit de campagne ‘Tijd voor echte keuzes’ de week ondersteunt.

Daarnaast sluit Provincie Overijssel aan, die met haar Agro&Foodprogramma bedrijven in ‘De keten van eten’ stimuleert tot duurzame innovaties, Subway en De Bijenkorf die vanuit De Vegetarische Restaurantweek deelnemers inspireren met vegetarische opties buitenshuis en tot slot HelloFresh die het de deelnemers gemakkelijk maakt om vegetarisch te koken dankzij hun Veggie Box.