Zes factoren in zoektocht naar gemaksvoedsel van de toekomst

NEW YORK, 3 augustus 2018 08:00 |

Gerelateerde berichten

Een nieuw rapport van performancemanagementbedrijf Nielsen toont aan dat consumenten op zoek zijn naar handige oplossingen die hun leven gemakkelijker maken. Het rapport noemt zes belangrijke factoren die de achterliggende drijfveer zijn voor de toenemende behoefte aan gemak.

‘Zoektocht naar Convenciene’, heet het rapport van Nielsen over de veranderende mondiale consumentenbehoefte. Dit rapport laat zien dat markten in de hele wereld een snelgroeiende vraag naar convenience laten zien. Meer dan een kwart (27 procent) van de wereldwijde consumenten zijn op zoek naar producten die hun leven makkelijker maken en makkelijk te gebruiken zijn (26 procent). Ongeveer één op de vijf consumenten is opzoek naar producten voor kleine huishoudens (20 procent) en afgestemd op een specifieke behoefte (19 procent).

 

Zes factoren

 

Het rapport van Nielsen noemt zes belangrijke factoren die, ondanks lichte variaties per regio, de achterliggende drijfveer zijn voor de toenemende behoefte aan convenience van consumenten in de hele wereld:

  • Verstedelijking
  • Kleinere huishoudens
  • Druk stadsvervoer
  • Evoluerende genderrollen
  • Behoeften van verschillende generaties
  • Grotere acceptatie vantechnologie

 

De drijfveren voor convenience en de toenemende vraag naar producten en oplossingen die de levensstijl helpen vereenvoudigen, hebben invloed op verschillende industrieën. Met name de sterk consumentafhankelijke FMCG-sector. Uit het rapport van Nielsen blijkt dat consumenten hun productkeuzes voor voeding en verpakte goederen baseren op hun ervaringen bij drie gebieden: winkelen, consumptie en merkbetrokkenheid.