nieuws

Foodmonitor: Pasta en vlees populairste bezuinigingsproducten

Algemeen

Foodmonitor: Pasta en vlees populairste bezuinigingsproducten

De helft van de Nederlandse consumenten geeft aan te willen bezuinigen op voedingsmiddelen. Uit onderzoek van Foodmonitor blijkt dat pasta en vlees de twee producten zijn waar de consument als eerste op bezuinigt.

Foodmonitor vroeg consumenten aan de hand van tientallen voedingsmiddelen op welke producten zij als eerste zouden bezuinigen. Dat vlees hoog scoort binnen het onderzoek heeft waarschijnlijk te maken met de prijs van vleesproducten, deze ligt redelijk hoog. De keuze voor bezuinigingen op pasta was minder goed te plaatsen. Volgens Foodmonitor kan dit te maken hebben de belangstelling voor gezondheid, en de huidige trend te minderen in de hoeveelheid koolhydraten.

 

Kleinere porties

 

Ondanks de wens van de consument te willen bezuinigen, blijkt uit de praktijk dat veel consumenten zich vasthouden aan hun eetgewoontes. Fabrikanten kunnen inspelen op de bezuinigingswens van de consument door bijvoorbeeld kleinere porties van betere kwaliteit te verkopen.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Nederlanders willen geen vitaminen uit pillen

Nederlandse consument is zich niet bewust van zoutinname

Nederlanders vinden dat ze niet te veel eten

Reageer op dit artikel