nieuws

Ouderen steeds interessanter voor fabrikanten van gemaksproducten

Algemeen

Ouderen steeds interessanter voor fabrikanten van gemaksproducten

Ouderen worden in hoog tempo een van de belangrijkste doelgroepen voor gemaksproducten. 17,1 procent van hun voedselconsumptie is op gemak gebaseerd, zo blijkt uit een nieuw rapport van het internationale onderzoeksbureau Canadean.

Fabrikanten die hun strategie ten aanzien van gemaksproducten alleen afstemmen op drukke consumenten met weinig tijd, missen een groot deel van hun potentiële klanten. Steeds meer ouderen zoeken naar producten die het mogelijk maken om gemakkelijk te leven en te consumeren, aldus Canadean.

 

Vers voedsel

Ouderdom gaat vaak gepaard met een verlies van kracht en vaardigheid in handen en polsen, waardoor onhandige of strakke openingsmechanismen een probleem kunnen vormen. Fabrikanten zouden daar volgens het rapport rekening mee moeten houden, evenals met het gegeven dat ouderen vaak kiezen voor de traditionele keuken en vers voedsel.

 

Passende keuzes

De uitdaging voor voedingsbedrijven is, aldus Canadean, om verse, makkelijke en passende keuzes te bieden. Als voorbeeld noemt het bureau Marks & Spencer, dat een innovatieve lijn van gekoelde en bereide vlees- en groenteproducten in eenpersoonsverpakking aanbiedt.

Reageer op dit artikel