nieuws

2,5 miljoen duurzame maaltijden cadeau

Algemeen

2,5 miljoen duurzame maaltijden cadeau

Alle 2,5 miljoen deelnemers van de Nationale Postcode Loterij ontvangen in de eerste week van november een tegoedbon van 12,50 euro, waarmee ze bij Albert Heijn duurzamere levensmiddelen kunnen kopen van het eigen merk Puur & Eerlijk of duurzamere producten van Unilever.

Met deze actie geven de drie samenwerkende partijen het startsein van de campagne ‘Doe maar lekker duurzaam’. Het doel van deze campagne is om de Nederlanders te laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzame maaltijd samen te stellen.

 

Receptenboekje

Samen met de cadeaukaart wordt een receptenboekje met 15 gerechten voor 4 personen thuis gestuurd. Met het receptenboekje willen de organisaties het maken van een duurzame maaltijd vergemakkelijken.

 

Samenwerking

De drie organisaties gaan de komende drie jaar samenwerken om duurzamer eten te stimuleren. Imme Rog, managing director van de Nationale Postcode Loterij: ‘Veel Nederlanders kopen al duurzame producten die beter zijn voor mens en dier. Maar er zijn ook mensen die dat niet of niet geregeld doen. We willen Nederlanders aanmoedigen deze duurzame producten vaker te proberen’.

 

Lees verder op Voeding Nu online
Duurzaam  voedsel belangrijke groeimarkt voedingsindustrie
Voedselverspilling, de feiten volgens NCDO

Reageer op dit artikel