nieuws

‘Belang van herkomst vlees belangrijker’

Algemeen

‘Belang van herkomst vlees belangrijker’

‘Consumenten hechten meer belang aan waar hun vlees vandaan komt.’ Dit is een van de resultaten van een marktonderzoek, waarbij 2000 huishoudens gevraagd is naar de mening over vlees en de keuze die gemaakt wordt bij het kopen van vlees.

Het marktonderzoek werd uitgevoerd in opdracht van de Vion Food Group, een voedingsbedrijf dat zich richt op de verkoop en productie van varkens- en rundvlees en vleeswaren.

 

Nederlands vlees

Uit het onderzoek komt onder andere naar voren dat het belang van herkomst is gestegen. Het merendeel van de consumenten vindt Nederlands vlees uitstekend. Daarnaast geeft bijna de helft aan een goed assortiment lokale streekproducten van belang te vinden.

 

Gemak

Ook hechten consumenten steeds meer waarde aan een uitgebreid assortiment van vlugklaar- en gemaksproducten, zoals slavinken en rollades in ovenschaal. Ook producten voor de feestdagen worden steeds belangrijker gevonden.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Negatief vleesnieuws beïnvloedt aankoopgedrag consument niet
Betaalbare biefstukken dankzij ‘crowd butching’

Reageer op dit artikel