nieuws

Brouwerij Huyghe scoort met strategische merken

Algemeen

Brouwerij Huyghe scoort met strategische merken

Net als vorig jaar viel familiebrouwerij Huyghe ook dit jaar tijdens de jaarlijkse World Beer Challenge wedstrijd in de prijzen, en wel 3 keer. Hiermee komt het voorlopige medaille totaal dit jaar op 9. De strategische merken scoren nationaal en internationaal goed.

Het kruim van de bierconnaisseurs zakte eind juni af naar het Portugese Estoril voor de jaarlijkse World Beer Challenge wedstrijd. Niet minder dan 475 bieren waren ingeschreven. Intussen heeft de jury haar oordeel geveld.

 

Goud en zilver

Er is een gouden medaille voor La Guillotine in de categorie Belgian-Style Strong Specialty Ale, een zilveren medaille voor abdijbier Averbode in de categorie Belgian-Style Abbey Ale en nog een zilveren medaille voor Delirium Tremens in de categorie Belgian-Style Tripel.

 

Eerdere medailles

Eerder dit jaar was er al 4 keer brons op de International Beer Challenge (voor Delirium Tremens, La Guillotine, Averbode, Floris Kriek), Mongozo werd verkozen tot Beste Glutenvrij Pils op de World Beer Awards  en op de World Beer Cup kreeg Delirium Tremens ook een bronzen medaille. Hiermee bevestigt de brouwerij haar reputatie van internationale kwaliteitsbrouwer. En nu is er dus opnieuw een gouden medaille en 2 zilveren medailles, respectievelijk voor La Guillotine, Delirium Tremens en Averbode.

 

Strategische merken

Dat beaamt ook Alain De Laet, gedelegeerd bestuurder van de brouwerij: “Sinds een aantal jaar zetten we alles in op onze strategische merken, zijnde Delirium Tremens, La Guillotine en het recent gelanceerde abdijbier Averbode. Dat uitgerekend deze merken prijzen blijven pakken doet me uitermate plezier en het toont ook aan dat we de juiste keuze maakten door de kaart van deze bieren te trekken. We zitten nu aan 9 prijzen dit jaar, maar ik ben er van overtuigd dat onze trofeeënkast nog verder gevuld zal raken dit jaar.”

Reageer op dit artikel