nieuws

Coca-Cola en KBVB bezegelen nieuwe samenwerking

Algemeen

Coca-Cola en KBVB bezegelen nieuwe samenwerking

Het inmiddels meer dan 30-jarige partnerschap tussen de KBVB en Coca-Cola voor de komende vier jaar werd op 23 oktober verlengd. Centraal staat daarbij de doelstelling om mensen meer te doen bewegen, met natuurlijk de Rode Duivels als speerpunt voor jong en oud.

Zo investeert Coca-Cola in diverse samenwerkingsprojecten met de Belgische voetbalbond, waarvan de helft in jeugdsport. “Een echte vertrouwensrelatie”, zegt Etienne Gossart, Country Director, Coca-Cola Enterprises Belgium over de samenwerking met de KBVB. “Omdat het niet alleen om de Rode Duivels gaat. Coca-Cola ondersteunt het Belgische voetbal, en zo’n langetermijnrelatie is daarbij essentieel. Momenteel gaat het onze Duivels voor de wind, maar ook in mindere tijden hebben we onze relatie niet in vraag gesteld. De komende vier jaar gaat het er zelfs meer dan ooit om voetbal, sport en beweging bij de mensen te brengen.”

Dezelfde ambitie

Volgens Alain De Coster, Manager Sport Events bij Coca-Cola Enterprises, hebben Coca-Cola en de KBVB in principe dezelfde ambitie in hun partnerschap: mensen tot bewegen aanzetten. De Coster: “Eén voorbeeld: met ‘Win a Ball, Give a Ball’ gaven we tijdens het WK in Brazilië 23.000 ballen weg, die elk gemiddeld 6 mensen in beweging brengen! De komende vier jaar gaan we verder op die weg met nieuwe acties en activaties. Het jeugdvoetbal blijft een absolute prioriteit, daar gaat de helft van de middelen naartoe. We willen de Belgen zo veel mogelijk op jonge leeftijd laten kennismaken met de voordelen van een gezonde levensstijl met veel beweging.”

 

Coca-Cola Cup

Zo bereikt de Coca-Cola Cup, sinds de oprichting in 2001 uitgegroeid tot een groot voetbalfeest, jaarlijks 25.000 jonge spelers in de provinciale reeksen. Naast de wedstrijden zorgt de sportieve randanimatie ervoor dat de jonge duiveltjes hun speltechniek kunnen bijschaven op een speelse manier. Coca-Cola ondersteunt ook het G-voetbal van KBVB, waarbij jongeren en volwassenen met een beperking worden aangespoord om te voetballen en daarbij professioneel worden begeleid.

 

Meer dan voetbal

Omdat lichaamsbeweging meer is dan voetbal alleen, is Coca-Cola ook een actieve sponsor van ondermeer atletiek, basketbal, wielrennen en vele andere vaak kleinschalige sportactiviteiten. Ook met Bloso, Adeps en Special Olympics wordt structureel samengewerkt. Daarnaast zet Coca-Cola jaarlijks meer dan 20.000 jongeren aan het sporten met zijn eigen Mission Olympic programma.  

Reageer op dit artikel