nieuws

Groot deel van de consumenten let niet op duurzaamheid

Algemeen

Groot deel van de consumenten let niet op duurzaamheid

Ondanks dat steeds meer consumenten aangeven het belangrijk te vinden om duurzaam te eten, let slechts een derde van de consumenten bij het boodschappen doen op of het eten duurzaam is. Zo blijkt uit het GfK-onderzoek dat uitgevoerd is in opdracht van de organisatoren van de actie Doe Maar Lekker Duurzaam.

Doe Maar Lekker Duurzaam is een gezamenlijke actie van de Nationale Postcode Loterij, Albert Heijn, en Unilever. Alle deelnemers van de Nationale Postcode Loterij krijgen een cadeaubon van 12,50 euro waarmee ze duurzamere producten kunnen kopen bij de Albert Heijn.

 

Weggooien

Uit het GfK-onderzoek blijkt dat de meeste mensen bij duurzaamheid denken aan het zo min mogelijk weggooien van eten. ‘Redenen om niet te kiezen voor duurzamere producten zijn met name gewoonte en prijs.’

 

Website

Met de actie willen de drie organisaties laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzamer gerecht te maken. Meer informatie over de actie en duurzame recepten zijn te vinden op de website www.doemaarlekkerduurzaam.nl

 

Lees verder op Voeding Nu online
2,5 miljoen duurzame maaltijden cadeau
Biologische voeding via de supermarkten verkoopt goed

Reageer op dit artikel