nieuws

Hi Europe & Ni dit jaar in Amsterdam

Algemeen

Hi Europe & Ni dit jaar in Amsterdam

De internationale gezondheidsingrediëntenvakbeurs Health ingredients Europe 2014 & Natural ingredients is van 2 tot 4 december in de RAI in Amsterdam. Meer dan 500 internationale exposanten bieden er ingrediënten en oplossingen voor innovatieve voedingsbedrijven. De markt voor gezonde producten is booming en een bezoek loont.

Met een verwachte groei van 7% in 2017 is de wereldwijde gezondheids- en wellnessindustrie op weg naar een recordomzet van 1.000 miljard dollar. In de Benelux werd in 2013 een omzet bereikt van 10 miljard euro. In 2018 zou de omzet met 1 miljard euro hoger liggen. Om bij deze groei aan te haken, kan de voedingsindustrie een kijkje nemen op de HiE, die van 2 tot 4 december in Amsterdam plaatsvindt.

500 leveranciers

Gedurende drie dagen bieden hier ongeveer 500 leveranciers van gezondheid- en wellnessingrediënten hun producten aan. De nadruk ligt op ingrediënten voor voeding en drank, voedingssupplementen, nutraceuticals, biologische ingrediënten, verpakking en verwerking. Op de beurs kunnen bezoekers naast de exposanten ook kennis opdoen via de 30 korte seminars, diverse innovatie-tours en een nieuwe matchmaking-service. 

Holistische benadering

Uit het Top Ten Trends marktonderzoek 2014 van Innova Market Insights komt naar voren dat gezonde voeding wordt beschouwd als het antwoord op de dalende gezondheidsbegrotingen door de economische crisis. Verschillende grote voedingsproducenten zoeken dan ook oplossingen voor gezonde voeding. Ze kiezen hierbij nadrukkelijker voor een holistische benadering. Naast voldoende bewegen en een gezonde voeding zijn volgens Innova Market Insights ook de geestelijke en mentale gezondheid van belang voor het algemeen welzijn van de consument. Dat is een ommezwaai. Tien jaar geleden, werden in het bijzonder functionele voedingsproducten verkocht als de manier om gezondheidsproblemen op te lossen. Tegenwoordig wordt begrepen dat deze producten deel uitmaken van de oplossing, aangezien ook consumenten aandacht hebben voor hun mentale en geestelijke gezondheid.

Reageer op dit artikel