nieuws

Boodschapp stapt in glutenvrije voeding

Algemeen

Boodschapp stapt in glutenvrije voeding

Boodschapp, een app en website die voedingsproducten uit de supermarkt vergelijkt op samenstelling, prijsniveau en smaak, lanceert vandaag de webshop goodso voor glutenvrije voeding.

Goodso richt zich op mensen met voedselallergieën of -intoleranties omdat deze doelgroep volgens Boodschapp meer moeite moet doen om geschikte producten in huis te halen.

Bovendien blijkt uit recent Amerikaans onderzoek dat een glutenvrij dieet kan leiden tot overgewicht. Bijvoorbeeld omdat er vaak een overmaat aan vetten en suikers in kant-en-klare dieetproducten zitten ter compensatie voor het verlies aan gluten. Goodso biedt daarom alleen producten aan die minimaal een voldoende scoren op de richtlijnen van Boodschapp.

 

Pasta, crackers en granen

Het assortiment bestaat uit producten als pasta, crackers en granen. In de vorm van een maandabonnement bezorgt goodso elke vier weken de door de consument samengestelde box thuis.

Het abonnement kan ten alle tijden gepauzeerd of stop gezet worden. Ook de samenstelling van de box is maandelijks aan te passen.

 

Suikervrij en lactosevrij

Naast glutenvrij staan andere “niche” markten als suikervrij en lactosevrij op de planning van goodso. Afhankelijk van de resultaten en toekomstige investeringen behoren een verbreding van het assortiment naar vers of diepvries en het uitrollen naar niches internationaal ook tot de mogelijkheden.

Lees verder op Voeding Nu online:

Groei-monitorprogramma kan helpen om coeliakie eerder te ontdekken

Reageer op dit artikel