nieuws

Bakkerijbranche wil van broodtwijfelaars weer broodfans maken

Algemeen

Bakkerijbranche wil van broodtwijfelaars weer broodfans maken

Het Nederlandse Bakkerij Centrum (NBC) gaat in opdracht van de Nederlandse Vereniging voor de Bakkerij starten met een breed broodoffensief. Dit na eerdere negatieve en verwarrende mediaberichten over brood.

‘Het doel van de campagne: ‘‘Brood. Wat zit daarin?’’ is om van broodtwijfelaars weer broodfans te maken door op allerlei manieren het eerlijke verhaal over brood te vertellen en te laten vertellen’, aldus het NBC.

 

Duidelijke informatie

Het zijn vooral hoogopgeleide vrouwen in de leeftijd van 20 tot 45 jaar, die gevoelig zijn voor de negatieve en tegenstrijdige informatie over brood, aldus het NBC. Deze groep, zo’n 20% van de Nederlandse bevolking, is het laatste jaar minder brood gaan eten of overweegt dit te doen.

 

Volgens een, naar eigen zeggen, gedegen panelonderzoek kan die houding worden veranderd. Er is namelijk behoefte aan transparante, eerlijke, onafhankelijke en duidelijke informatie over brood.

 

Campagne

Om die onafhankelijkheid te laten zien, spelen in de campagne allerlei broodambassadeurs een hoofdrol: broodexperts, wetenschappers, voedingsdeskundigen, diëtisten en food bloggers. De campagne zal online en offline zichtbaar zijn, met als centrale plaats de campagnesite (www.broodwatzitdaarin.nl)

 

Documentaires en video’s

Op de website zijn gedurende het jaar onder andere een viertal mini-documentaires te zien over broodsoorten, energie, ingrediënten en over de veelzijdigheid van brood. In een serie video’s beantwoorden experts veelgestelde vragen en scheiden ze de fabels van de feiten over brood.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Fred Brouns: ‘Glutenhype binnenkort voorbij’

Reageer op dit artikel