nieuws

Campagne gelanceerd ter promotie van de paprika als gezonde snack

Algemeen

Campagne gelanceerd ter promotie van de paprika als gezonde snack

Het GroentenFruit Bureau lanceert een Europese campagne ter promotie van de paprika. Op deze manier wil het bureau moeders met jonge kinderen helpen om op ieder gewenst moment een smaakvol en gezond gerecht te maken.

Het bureau vindt paprika een toegankelijke groente om mee te geven naar school door de opvallende kleuren en de zoete smaak. Ook is er een website geïntroduceerd met tips voor, naar eigen zeggen, gezonde en lekkere snacks voor op school.

 

Te weinig groente en fruit

 

Uit recent onderzoek van het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) en het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu (RIVM) blijkt dat 30 procent van de kinderen op de Nederlandse basisscholen voldoende groente en fruit binnenkrijgt. In de leeftijdsgroep van 12 tot 16 jaar is dit 14 procent. Het GroentenFruit Bureau wil het eten van groente stimuleren door middel van de paprika.

 

Vitamine C

Volgens het voorlichtingsbureau is de paprika een snack waarvan eindeloos kan worden gesnoept, door een lage hoeveelheid calorieën. Ook bevatten paprika’s twee keer meer vitamine C dan sinaasappels en zitten vol met vitamine A en vezels.

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Minder kans op kanker door consumeren groente en fruit

Reageer op dit artikel