nieuws

Albert Heijn zet stappen richting een gezondere supermarkt

Algemeen

Albert Heijn zet stappen richting een gezondere supermarkt

Albert Heijn stelt de Raad van Kinderen in en vervangt het snoepmeubel bij de kassa door gezondere snacks . De supermarkt meldt dat ze hiermee stappen willen zetten richting een gezondere supermarkt.

Vanaf nu kunnen klanten in honderd winkels bij de kassa kiezen voor bijvoorbeeld fruit en verantwoorde tussendoortjes. Daarnaast gaat Albert Heijn aan de slag met een Raad van Kinderen. Dertig Zaanse kinderen gaan structureel meedenken met de directie over strategische dilemma’s op het gebied van gezondheid.

 

Raad van kinderen

De Raad van kinderen is volgens de Albert Heijn een groep “experts” die de supermarkt kan helpen gezonder te worden. Algemeen directeur Wouter Kolk zegt: ‘Kinderen zijn goudeerlijk, fris van geest, nieuwsgierig en hebben een onbevangen blik. Zij gaan actief meedenken over hoe wij als supermarkt gezonde stappen kunnen zetten.’

 

Gezonde verleiding bij de kassa

In 100 winkels bij de kassa zijn de snoepmeubels vervangen door meubels met gezondere producten. De nieuwe meubels bieden plaats aan onder andere fruit, fruitsalades en verantwoorde tussendoortjes. Het idee achter deze ‘gezondere kassa’s’ is om klanten te stimuleren om hun lekkere trek te stillen met een gezonder product en hen minder te verleiden om snoep te kopen.

 

Eerdere stappen

Albert Heijn meldt dat ze al bezig zijn met het verbeteren van de samenstelling van het assortiment. Zo bevat bijvoorbeeld het AH brood geen kunstmatige ‘broodverbeteraars’ meer, het zoutgehalte is variërend met 13% tot 22,5% gedaald en het vezelgehalte wordt duidelijk vermeld.

Ook zijn er in tweehonderd winkels gecertificeerde voedingscoaches aanwezig die komende weken op verzoek klanten persoonlijk advies geven bij het maken van een gezonde(re) keuze. Ook op de Albert Heijn Community kunnen klanten hun vragen stellen aan de diëtisten.

 

 

Lees verder op Voeding Nu online:

Albert Heijn en Nederlandse Vereniging van diëtisten starten samenwerking

Productnieuws: Albert Heijn breidt glutenvrij-assortiment op ah.nl uit 

Reageer op dit artikel