nieuws

Campagne brengt voedingsvezels onder de aandacht van supermarktbezoekers

Algemeen

Campagne brengt voedingsvezels onder de aandacht van supermarktbezoekers

Om het belang van vezelrijke producten te vergroten onder de Nederlanders starten de Maag Lever Darm Stichting (MLD) en Super Supermarkt Keurmerk (SSK) per 1 november een campagne in 230 supermarkten in Nederland.

De stichtingen beginnen met de campagne omdat driekwart van de Nederlanders onvoldoende voedingsvezels eet. De campagne duur tot en met 25 november.

Aandacht voor vezels vergroten

Tijdens deze campagneperiode zullen supermarkten via posters, kaarten en de site www.mlds.nl/vezelactie aandacht schenken aan het belang van vezels in de voeding.

Marloes Smink-van de Wolfshaar (MLDS) vertelt: ‘We willen met handige tips en lekkere recepten laten zien dat een vezelrijk eetpatroon heel goed te doen is.’

Super Supermarkt Keurmerk (SSK)

Het SuperSupermarkt Keurmerk (SSK) is ontwikkeld door het Vakcentrum (voor zelfstandig retailondernemers) in samenwerking met kennisorganisatie TNO. Het is erop gericht om zelfstandige supermarktondernemers te ondersteunen bij zaken als lokale betrokkenheid, duurzaamheid, veiligheid en preventie. Wanneer de supermarkten aan deze 7 criteria voldoen kan de supermarkt een SuperSupermarkt Keurmerk krijgen.

Vezelboodschap vergoten

‘Als het om voeding gaat, is de plaats van aankoop erg bepalend in het stimuleren van een gezonde en vezelrijke keuze’, zegt Smink-van de Wolfshaar. ‘We zijn dan ook blij dat supermarkten met het Super Supermarkt Keurmerk dit onderschrijven. Al met al kunnen we zo via 230 supermarkten door heel Nederland consumenten bereiken met de vezelboodschap.’

Maag Lever Darm Stichting (MLDS)

De Maag Lever Darm Stichting is een stichting die zich inzet voor maag- lever- en darmpatiënten. Via het platform www.hoegezondisjouwbuik.nl wil de stichting meer bekendheid over het belang van vezelrijke voeding creëren.

Reageer op dit artikel