nieuws

Online consument is meer geïnteresseerd in avocado dan erwteneiwit

Algemeen

Online consument is meer geïnteresseerd in avocado dan erwteneiwit

Consumenten zoeken online meer naar gezonde producten die ze makkelijk herkennen dan complexe stoffen zoals geactiveerd charcoal. Dit blijkt uit onderzoek van New Nutrition Business naar de populariteit van 20 gezonde producten op social mediasite Instagram.

Het onderzoek gaat over de populariteit tussen 2017 en 2018.

Van avocado tot berkenwater

Bovenaan de lijst met meer dan 100.000 mentions per maand staan avocado, amandelen, blauwe bessen, quinoa, matcha en chia. De meldingen voor deze zes producten waren tussen de 14 en 75% gestegen ten opzichte van het jaar daarvoor.

Een van de snelst groeiende producten is collageen. Dit ingrediënt had 110% meer meldingen in 2018 dan in 2017.

Onderaan de lijst staat berkenwater, erwteneiwit en charcoal. De twintig ingrediënten hebben in totaal 850.000 meldingen behaald in juli 2018. Hieruit blijkt de populariteit.

Goede looks is niet alles

Het internet wordt een belangrijk platform voor voedingadvies. 34% van de consumenten vertrouwen meer op blogs en online platformen dan op diëtisten en voedingsdeskundige, beweert New nutrition Business. 

 

Julian Mellentin, directeur van New Nutrition Business: “Weten hoe gezonde ingredienten worden besproken op internet en op social media is belangrijke informatie productontwikkelaars die op zoek zijn naar nieuwe ingrediënten tot de leveranciers die de beste marketingstrategie willen bedenken.  Ondanks de hype over charcoal, waarmee zwart voedsel wordt gemaakt, had het maar 1% van de aantal meldingen die avocado of blauwe bessen kregen. Dat het product er goed uit ziet is belangrijk maar om veel media-aandacht te krijgen, moet een gezond ingrediënt aan meer voldoen.”

 

Reageer op dit artikel