Keurmerken in overvloed

Nieuwe keurmerken of logo's die er op lijken, worden in rap tempo geintroduceerd. Logo's als het Gezonde Klavertje van Albert Heijn, het Ik Kies Bewust-logo of het logo van Rainforest Alliance op bananen komen naast alle keurmerken en symbolen die al op de verpakking staan. Zo wordt het er voor consumenten niet duidelijker op. Bovendien zijn niet alle keurmerken even betrouwbaar. Een keurmerk zou de keuze voor een product juist moeten vergemakkelijken.

Download hier de pdf.

Lees ook
HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

HAK kartrekker in Nutri-Score-karavaan

Groente-en peulvruchtenfabrikant HAK start deze week met het leveren van producten voorzien van het voedselkeuzelogo Nutri-Score. Een korte inventarisatie laat zien dat nagenoeg alle HAK-producten een A krijgen. Van de 81 producten krijgen er slechts drie een B en drie een C, de rest krijgt A.Het is niet heel opvallend dat de groenteproducten erg goed...

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Productnieuws: Meet Jack en Bolscher produceren samen vegan jackfruit producten

Start-up Meet Jack en vleesproducent Bolscher werken per september samen aan de productie en verkoop van vegan jackfruitproducten.Jackfruit is een vrucht die snel groeit, weinig water verbruikt en pesticiden afstoot. Het vruchtvlees van jackfruit is eetbaar en heeft een stevige bite. Meet Jack Meet Jack ontwikkelde de afgelopen twee jaar verschillende...

Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier nomineert vandaag vijf kandidaten voor de Liegebeestverkiezing 2019. De dierenwelzijnsorganisatie nomineert McDonalds, Milka, Bord Bia, Jumbo en Albert Heijn.Wakker Dier organiseert de Liegebeestverkiezing om misleiding en leugenachtige claims over dierenwelzijn tegen te gaan. Anne Hilhorst van Wakker Dier zegt het volgende over de verkiezingen:...