Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

De Nationale Week Zonder Vlees vindt sinds maart 2018 jaarlijks plaats. In 2020 deden er 2,4 miljoen mensen mee aan de actie. Volgens de organisatie is sinds het begin van de campagne veel veranderd in de Nederlandse eetcultuur. Daarom heeft de organisatie besloten dat het tijd is voor de volgende stap en verandert zij haar naam blijvend in Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel.

Isabel Boerdam van de organisatie zegt in een persbericht: “Dit jaar voegen we ‘& Zuivel’ toe om deelnemers te inspireren ook zuivel vaker te vervangen. We willen daarmee voorloper blijven op dit onderwerp en Nederland de ogen openen voor de impact van zuivel. De meeste Nederlanders zijn zich – mede dankzij onze campagne - inmiddels bewust van de impact die vlees heeft op het milieu, maar de impact van zuivel is minder bekend. Door hier de aandacht op te vestigen, zetten we ons in om het normaal te maken vaker plantaardig te eten en drinken.”

De Nationale Week Zonder Vlees & Zuivel vindt plaats van 7 t/m 13 maart. Aanmelden voor de campagne kan vanaf nu via de website weekzondervlees.nl.

Lees ook
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.

Column | Vegetarisch voor vleesliefhebbers...

Column | Vegetarisch voor vleesliefhebbers...

‘Een musthave voor de vleesliefhebber die niets wil laten schieten’, zo werd ‘Vleesch’, het kookboek van De Vegetarische Slager met plantaardige varianten van vleesklassiekers, aangekondigd (1). Uitgerekend de liefhebbers van het meest vervuilende onderdeel van ons dieet aanspreken als doelgroep voor een vegetarisch kookboek? Noem het ambitieus of ‘out...

Helma Verkerk gooit het roer om | ‘Miss Susta, het groene alternatief voor vlees’

Helma Verkerk gooit het roer om | ‘Miss Susta, het groene alternatief voor vlees’

Na een succesvolle carrière in de foodsector lagen de banen voor Helma Verkerk feitelijk voor het oprapen. Ze koos een andere weg, haar weg. Ze wordt ondernemer en start haar eigen bedrijf: Susta Foods. “Hiermee wil ik er persoonlijk aan bijdragen dat we met z’n allen minder vlees eten.”