Vergroot het kennisniveau van consumenten over zoetstoffen

Internationale voedselautoriteiten hebben het gebruik van laagcalorische zoetstoffen uitgebreid geëvalueerd, veilig bevonden en goedgekeurd. Maar wanneer Nederlanders specifiek naar hun opinie over zoetstoffen worden gevraagd, geeft zo’n 70% aan twijfels te hebben of laagcalorische zoetstoffen wel absoluut veilig zijn. Deze latente ongerustheid maakt hen gevoelig voor negatieve geruchten. Hoe komt dit, welke informatiebronnen worden door hen gebruikt en wat is de rol van de media, gezondheidsprofessionals en voorlichtingsinstanties in het adequaat informeren over laagcalorische zoetstoffen? De resultaten van diverse marktonderzoeken geven hier meer inzicht in.

Download hier de pdf.

Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

Albert Heijn lanceert samen met de redactie van Linda het tijdschrift ‘Vrucht’. Hiermee willen de partners de consumptie van groente en fruit stimuleren.Albert Heijn doet jaarlijks onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden...

Albert Heijn lanceert nieuw tijdschrift over gezondheid

Albert Heijn lanceert nieuw tijdschrift over gezondheid

Een nieuw gratis tijdschrift van Albert Heijn, ‘Gezond Vooruit’, moet mensen inspireren om gezonder te gaan eten en leven.De super gaat het tijdschrift huis-aan-huis verspreiden in heel Nederland. Ook is het verkrijgbaar in alle supermarkten van de Albert Heijn. ‘Gezond Vooruit was al een plan dat we hadden, maar nu passender dan ooit’ vertelt Marit...