Vis en visolie: de juiste aanbevelingen

Omega-3-vetzuren zouden goed zijn voor alle mogelijke kwalen en de winkelrekken liggen vol met omega-3-capsules en omega-3-verrijkte voedingsmiddelen. Wat vast staat is dat de langketen-omega-3-vetzuren belangrijke voedingsstoffen zijn die een rol spelen in de preventie van hart- en vaatziekten - één van de belangrijke ziekten in de westerse beschaving. Maar wat is de wetenschap achter deze omega-3-hype? Een Belgisch onderzoek komt met duidelijke aanbevelingen voor inname van vis en visoliesupplementen. Daarbij is niet voorbij gegaan aan het conflict tussen voedingsaanbevelingen enerzijds en voedselveiligheidsaspecten anderzijds.

Download hier de pdf.

Lees ook
Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

Albert Heijn lanceert samen met de redactie van Linda het tijdschrift ‘Vrucht’. Hiermee willen de partners de consumptie van groente en fruit stimuleren.Albert Heijn doet jaarlijks onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden...

Albert Heijn lanceert nieuw tijdschrift over gezondheid

Albert Heijn lanceert nieuw tijdschrift over gezondheid

Een nieuw gratis tijdschrift van Albert Heijn, ‘Gezond Vooruit’, moet mensen inspireren om gezonder te gaan eten en leven.De super gaat het tijdschrift huis-aan-huis verspreiden in heel Nederland. Ook is het verkrijgbaar in alle supermarkten van de Albert Heijn. ‘Gezond Vooruit was al een plan dat we hadden, maar nu passender dan ooit’ vertelt Marit...

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....