Wees nog fitter tijdens het sporten met gezonde voeding

Eiwitrijke voeding

Eiwitrijke voeding

Gezonde voeding zorgt dat je veel fitter in je vel zit. Door jouw fitte gestel zullen ook je sportprestaties omhooggaan. Dit komt doordat gezonde voeding en eiwitten energie geven. Tevens geven ze een verzadigd gevoel zodat je minder snel snakt naar zoetigheid. Eiwitten in de ochtend bij het ontbijt zitten in kwark, yoghurt, melk, eieren, kipfilet en andere soorten vlees. Verder kun je natuurlijk ook een eiwitshake drinken voor het sporten waarvan je een echte energiebooster krijgt. Zeker bij het beoefenen van krachtsport als fitness zijn eiwitten onmisbaar voor een gezonde spieropbouw. Tijdens het sporten treedt er verzuring op van je spieren. Door regelmatig eiwitten te gebruiken laat je de spieren weer herstellen. Het is van belang dat je de balans vindt tussen voeding en sporten om op een gezond gewicht te blijven en over voldoende conditie te beschikken.

Trage koolhydraten

Intensieve sporters hebben ook voldoende koolhydraten nodig. Echter zijn dit geen koolhydraten die je in koekjes, witte rijst, taart, snoepjes, wit brood en witte pasta vindt. De zogeheten snelle koolhydraten maken dat je energiepijl snel weer omlaaggaat. Dat betekent ook minder conditie en dus minder motivatie om te sporten. Snelle suikers zorgen voor gewichtstoename en een hoog cholesterol. De hele lichamelijke conditie gaat bij veel suikergebruik achteruit. Ga voor volkoren producten zoals zilvervlies rijst, volkorenbrood, volkoren pasta, fruit en groenten. In deze producten zitten langzame koolhydraten die een langdurig verzadigd gevoel geven en jouw energielevel constant in balans houden. Voor fitness is dit zeer belangrijk, zodat je genoeg energie behoudt. Ben je op zoek naar iets wat je een extra energieboost geeft voor je training? Kijk dan eens naar de beste pre workout voor onder andere krachtsporters.

Voedingssupplementen

Voor sporters zijn er voedingssupplementen verkrijgbaar ter aanvulling van een gezond eetpatroon. Dit zijn onder andere multivitaminen die de dagelijkse innamen van belangrijk mineralen en vitaminen stimuleren en zo ook jouw weerstand. Er zijn ook voedingssupplementen verkrijgbaar die nog meer kracht geven aan het hart, spieren en gewrichten. Denk aan een combinatie van OMEGA-3, vitamine B12, C, A en E. Visolie is aan te raden als je geen visliefhebber bent. Van nature zit OMEGA 3 vooral in vette vis als zalm en makreel. Te kort aan OMEGA 3 vetzuren kan voor hartproblemen zorgen door het dichtslibben van de aderen. Viszuren zijn een essentieel voedingssupplement die het cholesterolgehalte op pijl houden. Ook vitamine D draagt bij een aan fit lichaam. Deze zorgt voor sterke botten en stimuleert tevens het immuunsysteem. Van nature neem je ook vitamine D op door in de zon te zitten. Hoe meer balans tussen essentiële bouwstenen, hoe beter jouw sportprestaties zullen zijn. Op het gebied van voedingssupplementen kan de kwaliteit van de producten erg verschillen. Zorg daarom dat je altijd kiest voor de beste supplementen, zodat in ieder geval je lichaam voorziet van stoffen van hoge kwaliteit.

Lees ook
Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

Voedseltechnologiebedrijf ENOUGH start met productie niet-dierlijke eiwitten in Zeeuwse eiwitfabriek

ENOUGH opent vanaf oktober een productiefaciliteit in het Zeeuwse Sas van Gent waarmee extra capaciteit toe wordt gevoegd aan de eiwitmarkt. De fabriek produceert binnenkort duurzame niet-dierlijke eiwitbronnen. Met deze opschaling maakt het bedrijf een belangrijke stap in het proces van eiwittransitie.

Huberts’ Food ontwikkelt ambachtelijk eiwitrijk ijs

Huberts’ Food ontwikkelt ambachtelijk eiwitrijk ijs

In juni presenteerde Huberts’ Food op de Zorgtotaalbeurs hun ambachtelijke eiwitrijke ijs. Hiermee richten de ijsmakers zich op mensen die te weinig eiwitten binnenkrijgen. De reacties waren enthousiast en de eerste grote bestellingen zijn binnen.

Effecten leefstijlinterventie sterker in de praktijk

Effecten leefstijlinterventie sterker in de praktijk

Leidt de combinatie krachttraining en een verhoogde eiwitinname tot verbetering van de spiergezondheid van ouderen? Onderzoekers beantwoordden deze vraag met een volmondig: ‘ja’.