Hersenspinsels van een Zeeuwse diëtist

attachment-Martine-Ridderhof

Begin oktober zag ik in de digitale nieuwsbrief van VoedingNu dat er een artikel over een diëtist in het magazine stond. “Wat leuk”, dacht ik en ik reageerde meteen of er over mijn praktijk ook een artikel kon komen. Binnen een week was het geregeld en in VoedingNu nummer 7 konden jullie het verhaal over mijn praktijk lezen. Vraag je jezelf wel eens af hoe het anderen lukt om in de media te komen? Nou zo dus. Actie en interactie.

Tijdens het interview is het idee ontstaan om te gaan gastbloggen voor VoedingNu. Persoonlijke hersenspinsels delen vind ik spannend, maar ontzettend leuk om te doen. En dat het vak diëtetiek nog wel wat positieve reclame kan gebruiken, dat is één ding wat zeker is. De komende tijd kun je op deze website regelmatig een blog van mij verwachten. Over mijn vak, over iets wat speelt in de media, over mijn praktijk of over andere dingen waar ik als diëtist iets over wil zeggen. Geen wetenschappelijk onderbouwde artikelen, maar gewoon mijn visie als persoon en als zorgverlener.

Even over mezelf: ik ben 28 jaar, getrouwd en ik woon in het kleine dorpje Sint-Annaland in Zeeland. In 2014 ben ik na de opleiding Voeding en Diëtetiek gestart als zelfstandige diëtist (Diëtist Tholen). De afgelopen jaren is mijn praktijk uitgegroeid tot een fulltime onderneming, maar ik wilde meer. Begin 2017 ben ik daarom gestart met een eigen foodblog (Zeeuwse Foodie) om mijn kennis met een groter publiek te kunnen delen. Meer over mijn praktijk en over mijn blog kun je vinden op de betreffende websites.

Heb je een vraag, opmerking of wil je op mijn blog reageren? Je kunt mij vinden op Instagram, Facebook, Twitter of LinkedIn onder mijn eigen naam of als Zeeuwse Foodie.

Groetjes Martine

Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...