Voedingscommunicatie
Uit dit dossier
Nierstichting lanceert campagne: Goed of Zout?
Om mensen bewust te maken om met minder zout lekker gezond te eten, lanceert de Nierstichting de campagne ‘Goed of zout?’.
Alea Publishers neemt de vakbladen Vleesmagazine en Voeding Nu over van Vakmedianet
Vandaag maakt uitgeverij Alea Publishers bekend twee bladen van uitgeverij Vakmedianet over te nemen per 1 maart 2021. Het gaat om Vlees Magazine en Voeding Nu.Uitgeefdirecteur Roeland Dobbelaer van Alea Publishers over de overname: ”Voor onze jonge uitgeverij is dit een mooie stap. Beide bladen passen goed in onze portfolio van vakbladen in de foodbranche. We hebben gedurende het lastige jaar 2020 laten zien dat we er voor onze lezers en klanten waren. Onze bladen hebben zich goed staande gehouden. Met de aankoop van Vlees Magazine versterken we ons platform Vlees+ voor slagers en de vleesbranche...
De praktijk van Daphne Hieltjes: ‘(H)erkenning voor de opbouw van online connectie'
Daphne Hieltjes is holistisch onlinediëtist. Ze inspireert en ondersteunt mensen naar een gezondere leefstijl.Daphne heeft eind 2019 de deeltijdstudie Voeding en Diëtetiek afgerond en is nu ongeveer een jaar onlinediëtist. Ze wist al snel dat ze niet de typische diëtist wilde worden die haar cliënten in een praktijk ziet. Het plaatsonafhankelijk zijn...
Consumentenbond: ‘Fabrikanten zetten consumenten andermaal op het verkeerde been rond gezonde voeding’
Onschuldige marketing of bewuste misleiding? In een artikel ‘Toch niet zo gezond’ in de Consumentengids van februari trekt de Consumentenbond fel van leer tegen een aantal fabrikanten die de regels rond gezondheidsclaims niet zo nauw lijken te nemen.Fabrikanten gebruiken nog steeds claims, afbeeldingen en namen om hun producten een gezond imago te geven. Hiermee zetten ze consumenten op het verkeerde been, vindt de Consumentenbond. ‘Of het nu gaat om productnamen, afbeeldingen of claims: de voorkant van de verpakkingen van levensmiddelen laat producten nogal eens gezonder lijken dan ze zijn’, zegt...
Grote steun Nationale Week Zonder Vlees ondanks pandemie
De steun voor de Week Zonder Vlees is ook dit jaar onverminderd groot. De vierde editie wordt door 61 bedrijven gesteund. Dit zijn voornamelijk bedrijven in de voedingsindustrie, waaronder acht supermarkten. Nieuw dit jaar zijn onder andere Hema en De Vegetarische Slager.De Nationale Week Zonder Vlees vindt dit jaar plaats van 8 t/m 14 maart. Op 19...
Voeding Nu Nieuwsbrief
Ontvang de gratis digitale nieuwsbrief van Voeding Nu en blijf op de hoogte van vakinformatie, nieuws en ontwikkelingen over voedsel, voeding en gezondheid.
Inschrijven