2,5 miljoen duurzame maaltijden cadeau

attachment-Doe-maar-lekker-duurzaam2_cropped-116-0-0-0-0

Alle 2,5 miljoen deelnemers van de Nationale Postcode Loterij ontvangen in de eerste week van november een tegoedbon van 12,50 euro, waarmee ze bij Albert Heijn duurzamere levensmiddelen kunnen kopen van het eigen merk Puur & Eerlijk of duurzamere producten van Unilever.

Met deze actie geven de drie samenwerkende partijen het startsein van de campagne ‘Doe maar lekker duurzaam’. Het doel van deze campagne is om de Nederlanders te laten zien hoe eenvoudig het is om een duurzame maaltijd samen te stellen.

 

Receptenboekje

Samen met de cadeaukaart wordt een receptenboekje met 15 gerechten voor 4 personen thuis gestuurd. Met het receptenboekje willen de organisaties het maken van een duurzame maaltijd vergemakkelijken.

 

Samenwerking

De drie organisaties gaan de komende drie jaar samenwerken om duurzamer eten te stimuleren. Imme Rog, managing director van de Nationale Postcode Loterij: ‘Veel Nederlanders kopen al duurzame producten die beter zijn voor mens en dier. Maar er zijn ook mensen die dat niet of niet geregeld doen. We willen Nederlanders aanmoedigen deze duurzame producten vaker te proberen’.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Duurzaam  voedsel belangrijke groeimarkt voedingsindustrie

Voedselverspilling, de feiten volgens NCDO

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...