Vegetarisch broodbeleg kan glutenvrij én tegelijk niet te droog zijn, belooft Garden Gourmet

Nestlé vernieuwt het assortiment vegetarisch broodbeleg van Garden Gourmet. Het beleg is volgens de multinational nu ook glutenvrij.

Volgens Nestlé is het vegetarisch broodbeleg van Garden Gourmet ontwikkeld voor flexitariërs en vegetariërs en bestaat uit boterhamworst, kipfilet, kipfilet met tuinkruiden, smeerworst, smeerworst met tuinkruiden en filet americain. De producten zijn nu glutenvrij doordat er geen tarwe meer wordt gebruikt in de recepturen. Daarnaast is volgens Nestlé de gehele productiefaciliteit vrij van tarwe en gluten.  

Smeerworst geliefd

“Alle recepten zijn nu glutenvrij en we hebben met name de smaak en textuur van de boterhamworst en kipfilet verbeterd. Voor de smeerworstjes hebben we dit juist zo dicht mogelijk bij de oude receptuur gehouden, omdat het voor veel mensen geliefde producten zijn”, stelt Riëtte Swart, brand manager Garden Gourmet bij Nestlé Nederland. 

Minder droog

De boterhamworst en kipfilet waren volgens de multinational voorheen aan de droge kant, waardoor de plakken braken bij oprollen of vouwen. De nieuwe variant vegetarische boterhamworst en kipfilet zou nu minder droog moeten zijn. Bij de ontwikkeling van de smaakprofielen is er gekeken naar de favoriete vleessmaken, stelt Nestlé. 

Consumenten inspireren

Wij geloven dat we met deze vernieuwde recepturen meer consumenten kunnen inspireren om vaker te variëren met broodjes en borrelhapjes zonder vlees”, aldus Swart.  

Het nieuwe vegetarische broodbeleg is vanaf deze week verkrijgbaar bij Albert Heijn, Deen, Jumbo, Picnic, Dirk en Deka. 

 

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022

Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022

De helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie, blijkt uit recent onderzoek* van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Het afgelopen jaar werden vegetarische recepten zelfs het meest gekozen door klanten. Om vegetarisch eten voor de consument makkelijker te maken, werkt HelloFresh de hele maand maart samen met de Vegetarische...

Voeding in de media | week 9-2023

Voeding in de media | week 9-2023

Nederlanders zijn gezonder gaan eten en drinken, Britse supermarkten kampen met ernstige groenten en fruit tekorten en kurkuma blijkt toch minder nuttig te zijn. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

World Animal Protection roept op tot meer plantaardige kerstdiners

World Animal Protection roept op tot meer plantaardige kerstdiners

Er komen steeds meer vegan restaurants en de supermarktschappen liggen steeds voller met vegaburgers en havermelk, maar tijdens de feestdagen is een plantaardige maaltijd nog niet in trek. Meer dan 80 procent van de Nederlanders eet met kerst vlees, blijkt uit onderzoek door DirectResearch in opdracht van World Animal Protection. De organisatie wil...