Aandacht voor duurzame vis met MSC-keurmerk

Duurzaam Vissen

Albert Heijn maakt het de klanten deze week makkelijker om te kiezen voor vis met het MSC-keurmerk voor duurzaamheid. AH richt de aandacht op puur&eerlijk duurzame vis in samenwerking met de Marine Stewardship Council.

Door vis met MSC-keurmerk onder de aandacht te brengen, wil de supermarktketen consumenten de weg naar duurzame vis in het schap wijzen. De campagne zal van 21 tot en met 27 maart in de Albert Heijn winkels lopen. Er doen meer dan 800 winkels mee met een breed assortiment MSC-gecertificeerde producten.

 

Behoud leven in de zee

Door vis te kopen met het MSC-keurmerk steunen viskopers op eenvoudige wijze duurzame visserij en dragen zo een steentje bij aan het behoud van het leven in zee.

Het wereldwijde toonaangevende keurmerk voor duurzaam gevangen vis van de Marine Stewardship Council organiseert voor de tweede keer samen met Albert Heijn een gezamenlijke promotie. Het doel van de winkelcampagne is consumenten te helpen een bewuste keuze te maken als ze vis kopen. Door vis te kopen met het MSC-keurmerk, dragen ze bij aan het tegengaan van overbevissing en kunnen ze ervoor zorgen dat generaties na hen nog steeds van vis kunnen genieten.

 

Lees ook op voedingnu.nl:

Naamsbekendheid van MSC-keurmerk groeit

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...