AH, Aldi en Lidl zetten druk op Brazilië vanwege ontbossing

Amazonewoud

(Copyright: Astro Alex)

 

Ahold Delhaize, het moederbedrijf achter onder meer Albert Heijn, dreigt met de activiteiten in Brazilië te staken als de overheid van dat land een omstreden wetsvoorstel niet afblaast.

Dit liet Ahold Delhaize samen met 38 andere bedrijven, waaronder Aldi en Lidl, per brief weten aan de Braziliaanse overheid.

De wet zou illegaal ontboste gebieden legaliseren, wat met name voor het Amazonewoud een grote impact heeft.

Weliswaar heeft Ahold Delhaize geen winkels in Brazilië, maar het koopt er wel producten, zoals soja. Ahold Delhaize haalt volgens eigen zeggen al enkele jaren niets meer uit het Amazonewoud, maar wel uit andere gebieden die ook onder de nieuwe wet te lijden kunnen hebben.

Overigens voegen de 38 bedrijven eraan toe dat een dergelijke maatregel wel een laatste stap is.

Meer over
Lees ook
Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

Productnieuws: Albert Heijn introduceert nieuwe appel Sprank in Nederland

Productnieuws: Albert Heijn introduceert nieuwe appel Sprank in Nederland

Albert Heijn breidt met de nieuwe appel Sprank zijn fruitassortiment uit.De supermarktketen heeft samen met appelleverancier Vogelaar Vredehof en vijftien van zijn vaste Nederlandse appeltelers de afgelopen twee jaar gewerkt aan de ontwikkeling van de nieuwe appel Sprank. Zij oogstten dit najaar voor de eerste keer zo’n 400.000 kilo van deze appel....

Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment

Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment

Supermarktketen Albert Heijn verdubbelt haar assortiment van vegetarische, vegan en plantaardige producten. Daarmee wil de supermarkt inspelen op het toenemende aantal flexitariërs. Dit najaar voegt Albert Heijn 70 nieuwe eigen merk producten toe aan het vega(n) assortiment.“Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijd...