Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

vrucht.-2-A1200x800

Albert Heijn lanceert samen met de redactie van Linda het tijdschrift ‘Vrucht’. Hiermee willen de partners de consumptie van groente en fruit stimuleren.

Albert Heijn doet jaarlijks onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Groente

Volgens het AH-onderzoek waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).

Uitdaging

Voor veel mensen is beter eten een uitdaging, weet AH-CEO Marit Van Egmond. ‘We zien dat terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu Vrucht gemaakt, samen met de redactie van Linda. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.’

Hoewel niet iedere Nederlander de groente en Fruit-aanbeveling haalt, weet van Egmond dat ‘steeds meer mensen zich realiseren wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen coronamaanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels.’

Zomeruitgave

Vrucht is een eenmalige zomeruitgave. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van Linda en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.

Lees ook
Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

Groente- en fruitconsumptie Nederland neemt toe

De consumptie van groente en fruit in Nederland steeg in 2021. Nederlandse huishoudens kochten 3 procent meer groente en fruit ten opzichte van het voorgaande jaar, blijkt uit een analyse van GroentenFruit Huis, op basis van cijfers van het GfK.

De voordelen van je eigen eten verbouwen

De voordelen van je eigen eten verbouwen

Aardappelen uit Peru, sperziebonen uit Kenia en wortels uit. Door Covid zijn we bewuster geworden van onze lokale boeren. Initiatieven zoals: Support Your Locals, werden opgestart en flink gesteund. Dat groenten gedistribueerd worden vanuit de hele wereld, wisten we al.

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.