Albert Heijn en Linda lanceren tijdschrift over groente en fruit

vrucht.-2-A1200x800

Albert Heijn lanceert samen met de redactie van Linda het tijdschrift ‘Vrucht’. Hiermee willen de partners de consumptie van groente en fruit stimuleren.

Albert Heijn doet jaarlijks onderzoek naar groente en fruit. Uit de meest recente groente- en fruitmonitor blijkt dat Nederlanders steeds meer groente en fruit eten. Echter haalt 58% van de ondervraagden niet de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid van 250 gram groente en 2 stuks fruit. Uit eerder onderzoek bleek al dat meer dan de helft van Nederland niet op de hoogte is van deze aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Groente

Volgens het AH-onderzoek waren sperziebonen (88%), sla (88%) en komkommer (87%) de meest gegeten groenten, terwijl bloemkool, andijvie en snijbonen steeds minder vaak op het bord te vinden zijn. Voor fruit geldt dat de aardbei (51%), bananen (44%) en appels (35%) de podiumplaatsen behalen, terwijl de blauwe bes ‘de nieuwkomer’ is (9%).

Uitdaging

Voor veel mensen is beter eten een uitdaging, weet AH-CEO Marit Van Egmond. ‘We zien dat terug in onderzoek dat wij regelmatig doen. We inspireren klanten elke dag met een grote keuze in gezonde, betaalbare producten, recepten en tips voor een gezondere levensstijl. Daarom besteden we veel aandacht aan groente en fruit, aan onze telers en boeren, en hebben we nu Vrucht gemaakt, samen met de redactie van Linda. Leuk om te lezen in de vakantieperiode.’

Hoewel niet iedere Nederlander de groente en Fruit-aanbeveling haalt, weet van Egmond dat ‘steeds meer mensen zich realiseren wat eten voor je gezondheid kan betekenen. We zien dan ook dat er steeds meer groente en fruit wordt gegeten, juist ook in de afgelopen coronamaanden. Nog nooit verkochten wij zoveel kiwi’s en sinaasappels.’

Zomeruitgave

Vrucht is een eenmalige zomeruitgave. Het blad wordt verspreid bij het augustusnummer van Linda en is vanaf 15 juli verkrijgbaar. Vanaf 27 juli is het magazine gratis voor klanten van Albert Heijn bij besteding van 10,- euro aan groente en fruit.

Lees ook
Eetbare bushalte opent in Breda

Eetbare bushalte opent in Breda

In Breda vind je tot en met 21 september een eetbare bushalte vol groente en fruit. Het project waarin Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) in samenwerking met partners aandacht vraagt voor de consumptie van meer groente en fruit.

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Nestlé en Rode Kruis doneren boodschappenkaarten aan kwetsbare gezinnen

Deze week is de laatste ‘Back to School’ actieweek van Nestlé en het Rode Kruis. Koop je een product van Nestlé bij Albert Heijn, dan doneert het bedrijf 10 cent aan het Rode Kruis. Het bedrag wordt omgezet in boodschappenkaarten die de stichting onder kwetsbare gezinnen verdeelt.

PlantLab verviervoudigt oppervlakte productielocatie

PlantLab verviervoudigt oppervlakte productielocatie

Vanaf november 2021 breidt scale-up PlantLab uit met 11.000 vierkante meter indoor farm in Amsterdam. Op de locatie worden groenten en kruiden geteeld onder gecontroleerde, ideale omstandigheden.