Albert Heijn introduceert nieuw merk

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu.

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu. AH puur&eerlijk creëert duidelijkheid en samenhang in het aanbod van verantwoorde producten. Dit maakt een verantwoorde keuze bij de dagelijkse boodschappen makkelijker. Met dit nieuwe merk verwacht Albert Heijn de consumptie van verantwoorde producten in Nederland te stimuleren.


Ook wil AH door een eenduidige verpakking in één oogopslag duidelijk maken welke producten een verantwoorde keuze zijn. Deze zullen worden ondergebracht onder één herkenbare verpakking. Het nieuwe huismerk bestaat uit het bekende AH-huisje, in een appel groene kleur met daarnaast de woorden AH puur&eerlijk en daaronder staat de naam van het product vermeld.


Om een zo'n breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden heeft AH puur&eerlijk vijf verschillende categorieën namelijk; AH puur&eerlijk biologisch, fairtrade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch . Het duurzame karakter van ieder product wordt gegarandeerd door ofwel een onafhankelijk keurmerk (EKO, MSC, Max Havelaar e.a.) ofwel een kenmerk van een onafhankelijke maatschappelijke organisatie (Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming). AH puur&eerlijk is in samenwerking met maatschappelijke organisaties tot stand gekomen, waardoor Albert Heijn kan waarborgen dat het merk ook daadwerkelijk een verantwoorde keuze is. Naar verwachting zal het AH puur&eerlijk assortiment eind 2009 uit 340 producten bestaan.

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...