Albert Heijn introduceert nieuw merk

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu.

Albert Heijn heeft deze week het nieuwe eigen merk AH puur&eerlijk geïntroduceerd. Het merk is een overkoepelend merk voor producten die zijn geproduceerd, geteeld of ingekocht met extra zorg voor mens, dier, natuur of milieu. AH puur&eerlijk creëert duidelijkheid en samenhang in het aanbod van verantwoorde producten. Dit maakt een verantwoorde keuze bij de dagelijkse boodschappen makkelijker. Met dit nieuwe merk verwacht Albert Heijn de consumptie van verantwoorde producten in Nederland te stimuleren.


Ook wil AH door een eenduidige verpakking in één oogopslag duidelijk maken welke producten een verantwoorde keuze zijn. Deze zullen worden ondergebracht onder één herkenbare verpakking. Het nieuwe huismerk bestaat uit het bekende AH-huisje, in een appel groene kleur met daarnaast de woorden AH puur&eerlijk en daaronder staat de naam van het product vermeld.


Om een zo'n breed mogelijke keuze in verantwoorde producten aan te kunnen bieden heeft AH puur&eerlijk vijf verschillende categorieën namelijk; AH puur&eerlijk biologisch, fairtrade, duurzame vangst, scharrelvlees en ecologisch . Het duurzame karakter van ieder product wordt gegarandeerd door ofwel een onafhankelijk keurmerk (EKO, MSC, Max Havelaar e.a.) ofwel een kenmerk van een onafhankelijke maatschappelijke organisatie (Beter Leven kenmerk van de Dierenbescherming). AH puur&eerlijk is in samenwerking met maatschappelijke organisaties tot stand gekomen, waardoor Albert Heijn kan waarborgen dat het merk ook daadwerkelijk een verantwoorde keuze is. Naar verwachting zal het AH puur&eerlijk assortiment eind 2009 uit 340 producten bestaan.

Meer over
Lees ook
Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier opent Liegebeestverkiezing 2019

Wakker Dier nomineert vandaag vijf kandidaten voor de Liegebeestverkiezing 2019. De dierenwelzijnsorganisatie nomineert McDonalds, Milka, Bord Bia, Jumbo en Albert Heijn.Wakker Dier organiseert de Liegebeestverkiezing om misleiding en leugenachtige claims over dierenwelzijn tegen te gaan. Anne Hilhorst van Wakker Dier zegt het volgende over de verkiezingen:...

Consumentenbond: ‘Slechts 1 op de 8 ontbijtkoeken scoort Nutri-Score A’

Consumentenbond: ‘Slechts 1 op de 8 ontbijtkoeken scoort Nutri-Score A’

Uit onderzoek van de Consumentenbond blijkt dat de meeste ontbijtkoeken Nutri-Score C of D krijgen. Enkel ‘zero%’ en ‘lower cal’ ontbijtkoeken krijgen A-score.De Consumentenbond constateerde een aanbod van tachtig ontbijtkoeken in de markt. Daarvan onderzocht zij vijftig verschillende soorten en merken om een goed beeld van de markt te krijgen. Voor...

Consumentenbond: ‘Te weinig vitamine D in multivitamines voor peuters’

Consumentenbond: ‘Te weinig vitamine D in multivitamines voor peuters’

Bijna de helft van de multivitamines voor peuters bevat (veel) te weinig vitamine D. Daarmee zijn deze niet afgestemd op de behoeften van jonge kinderen, blijkt uit onderzoek van de Consumentenbond.Sommige peuters zijn slechte eters, waardoor veel ouders ze voor de zekerheid multivitamines geven. Uit onderzoek blijkt echter dat peuters slechts zelden...