Albert Heijn lanceert nieuw tijdschrift over gezondheid

gezond-vooruit2

Een nieuw gratis tijdschrift van Albert Heijn, ‘Gezond Vooruit’, moet mensen inspireren om gezonder te gaan eten en leven.

De super gaat het tijdschrift huis-aan-huis verspreiden in heel Nederland. Ook is het verkrijgbaar in alle supermarkten van de Albert Heijn.

‘Gezond Vooruit was al een plan dat we hadden, maar nu passender dan ooit’ vertelt Marit van Egmond, CEO van Albert Heijn. Ze verwacht daarom dat het magazine aansluit op wat veel mensen bezighoudt en interesseert, juist nu. ‘Gelukkig vinden steeds meer mensen een gezonde levensstijl belangrijk. Daar kunnen we allemaal extra hulp en inspiratie bij gebruiken. Gezond Vooruit biedt veel praktische tips waarmee je direct aan de slag kunt.’

Voorlichting

Het nieuwe magazine van Albert Heijn is onderdeel van een voorlichtingsprogramma over beter eten. De supermarktketen gezond-vooruit-AH-230x300 deelt op de website informatie over verschillende onderwerpen als glutenvrij of veganistisch eten. Ook geeft de super daar een menuvoorstel gemaakt met tips voor ontbijt, lunch, tussendoortjes en avondeten. De menusuggesties zijn gemaakt volgens de Schijf van Vijf, waaronder de aanbevolen 250 gram groente. Het Voedingscentrum is dan ook een veel gebruikte informatiebron voor de supermarkt.

Gezinnen

De eerste editie van Gezond Vooruit focust zicht op vragen die volgens Albert Heijn veel leven bij gezinnen. Onderwerpen als groente- en fruitinname van kinderen komen bijvoorbeeld aan bod. Maar ook bereidingswijzen van groenten en tips om met weinig tijd een gezonde maaltijd op tafel te zetten. Het blad geeft naast voedingsadvies ook leefstijladvies. Zo bevat de eerste editie informatie over een goede nachtrust.

De eerste editie van Gezond Vooruit verschijnt op 2 mei. Volgende edities verschijnen in september en januari.

Lees ook
Symposium Gezonde, duurzame voeding en leefstijl voor kinderen

Symposium Gezonde, duurzame voeding en leefstijl voor kinderen

Wageningen Academy organiseert op 17 mei het symposium Gezonde, duurzame voeding en leefstijl voor kinderen. Het doel van dit symposium is om vanuit Wageningen University & Research - in samenwerking met externe partners - kennis te delen op de thema’s gezond en duurzaam eten, een gezonde omgeving, voedingsgedrag en gezondheidsinterventies...

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Keep Food Simple geeft nieuwe kijk op voedselketens

Een bijdrage leveren aan de verbetering van ons voedselsysteem met duurzamere en gezondere producten, dat is de missie van organisatie Keep Food Simple. Tijdens Food Technology presenteerde Onno Franse, Fons Voragen en Peter Folstar de visie en aanpak van Keep Food Simple.

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.