Albert Heijn verdubbelt vega(n) assortiment

800_plantaardigrolletjekruidenmix-A1200x800

Supermarktketen Albert Heijn verdubbelt haar assortiment van vegetarische, vegan en plantaardige producten. Daarmee wil de supermarkt inspelen op het toenemende aantal flexitariërs. Dit najaar voegt Albert Heijn 70 nieuwe eigen merk producten toe aan het vega(n) assortiment.

“Het is onze missie om beter eten bereikbaar te maken voor iedereen. Een tijd lang had vlees de hoofdrol op ons bord en dat is de laatste jaren veranderd”, aldus Anita Scholte Op Reimer, directeur kwaliteit & Duurzaamheid bij Albert Heijn. “Dat is goed nieuws, want vlees eten heeft grotere impact op het milieu én op he gezondheid dat wordt gedacht.”

800_veganbonelesswings-300x300 Alle eetmomenten

“Als we wat vaker vegetarisch en plantaardig eten, kunnen we met elkaar flink wat van de CO2-uitstoot verminderen. Dat is beter voor de dieren én gezonder voor onszelf. We vinden het als Albert Heijn erg belangrijk om onze bijdrage te leveren”, vervolgt Scholte Op Reimer. Volgens de supermarktketen is een dagje vega(n) steeds populairder en eet men nu ook steeds vaker bij het ontbijt en de lunch plantaardig, in plaats van enkel bij de avondmaaltijd.

Veel innovatie

Dit najaar breidt de Albert Heijn haar plantaardige assortiment uit met 70 nieuwe producten voor alle eetmomenten. Vegan verspakketten, plantaardige kaas, vegan vleesvervangers en plantaardige zuivel zijn voorbeelden van producten die de supermarkt gaat introduceren. De afgelopen jaren zijn er steeds meer plantaardige producten verkrijgbaar, en er wordt dan ook veel geïnnoveerd in deze categorie.

800_plantaardigerasp-300x300 Green Protein Alliance

Albert Heijn is partner van Green Protein Alliance. Door dit partnerschap wil de supermarktketen een plantaardig voedingspatroon stimuleren. Green Protein Alliance wil dat in 2025 Nederlanders minimaal 50% van hun eiwitten uit plantaardige bronnen halen en maximaal 50% uit dierlijke bronnen. Ook wil de Alliance dat de totale eiwitconsumptie in 2025 met 5% daalt ten opzichte van 2015.

Lees ook
Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Klanten websupermarkt Picnic kopen veel groente en minder vlees

Mensen bestelden afgelopen jaar veel groente en fruit, blijkt uit een analyse van de online supermarkt Picnic. De online supermarkt maakte in een persbericht hun meest verkochte producten bekend.

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

Nationale Week Zonder Vlees voegt in 2022 ‘& Zuivel’ toe

De duurzaamheidscampagne Nationale Week Zonder Vlees voegt vanaf dit jaar ‘& Zuivel’ toe. De campagne daagt deelnemers uit om een week geen vlees te eten en zo bewust te worden van de impact die het eten van vlees heeft op het klimaat. Dit jaar wil de campagne ook stilstaan bij de impact van zuivel.

Column | Vegetarisch voor vleesliefhebbers...

Column | Vegetarisch voor vleesliefhebbers...

‘Een musthave voor de vleesliefhebber die niets wil laten schieten’, zo werd ‘Vleesch’, het kookboek van De Vegetarische Slager met plantaardige varianten van vleesklassiekers, aangekondigd (1). Uitgerekend de liefhebbers van het meest vervuilende onderdeel van ons dieet aanspreken als doelgroep voor een vegetarisch kookboek? Noem het ambitieus of ‘out...