Albert Heijn voegt 150 nieuwe producten aan plantaardig assortiment toe

Albert Heijn beeldbank vegetarisch

Beeld: Albert Heijn

Albert Heijn breidt het plantaardige assortiment uit met 150 nieuwe producten. Daarmee wil de supermarktketen de standaard zetten op plantaardige voeding.

Albert Heijn ondersteunt de beweging naar een meer plantaardig voedingspatroon waarbij 60% van de eiwitten afkomstig is van plantaardige bronnen, zegt de keten op de website. Om dit doel te behalen breidt Albert Heijn het vegetarische en plantaardige assortiment uit. Ook verdubbelt de supermarkt het aantal Prijsfavorieten (producten met een lage prijs die Albert Heijn labelt als topkwaliteit) binnen de eigenmerk vleesvervangers, waarmee de prijs gelijk is aan of goedkoper dan vleesproducten.

Een van de nieuwe producten is de veldbonenburger, die Albert Heijn als eerste supermarkt in Europa verkoopt. Verder komt Albert Heijn met nieuwe veganistische zalmburgers, paddenstoelenshoarma en plantaardige kaviaar gemaakt van zeewier. Ook voegt Albert Heijn vegan desserts toe zoals pavlova en crème brûléé en komen er veganistische lunchsalades, pizza’s en plantaardig broodbeleg.

Op alle eigen merk vleesvervangers zet Albert Heijn ook een Nutri-Score logo, waarvan 80% Nutri-Score A/B heeft. In februari ontving Albert Heijn nog klachten over de invoering van Nutri-Score, onder andere van communicatiebureau Voedseljungle.

 

Lees ook
Congres 'Een gezonde toekomst is plantaardig' van PAN Nederland op zaterdag 28 mei

Congres 'Een gezonde toekomst is plantaardig' van PAN Nederland op zaterdag 28 mei

Zaterdag 28 mei 2022 organiseert Physicians Association for Nutrition the Netherlands, PAN Nederland, haar eerste congres: ‘Een gezonde toekomst is plantaardig’ in de Janskerk in Utrecht. Op het congres zal keynote spreker Wendy Walrabenstein de eerste resultaten van haar promotieonderzoek Plants for Joints naar de invloed van een plantaardig leefstijlprogramma...

ME-AT the Alternative lanceert vleesvervangers van Nederlandse veldbonen

ME-AT the Alternative lanceert vleesvervangers van Nederlandse veldbonen

ME-AT the Alternative, dochteronderneming van Vion, introduceert als eerste bedrijf in de branche plantaardige vleesvervangers op basis van proteïnen uit Nederlandse veldbonen in de retail.

Nieuwe studie over het belang van voedingsoliën en -vetten

Nieuwe studie over het belang van voedingsoliën en -vetten

Een nieuwe studie van Wageningen University & Research en de Charles University in Praag werpt een nieuw licht op voedingsoliën en -vetten. De studie beschouwt niet alle vetten als slecht voor onze gezondheid, maar benadrukt het belang van vetten in gezonde voeding, vooral voor ondervoede mensen. Ook gaat de studie in op het belang van het maken van...