Aldi verbonden aan het Nationale Schoolontbijt

Aldi LiendenFoto : Wim Hollemans

Aldi gaat als enige supermarkt de 17e editie verzorgen van het Nationaal Schoolontbijt. Met het thema ‘Neem de tijd voor je ontbijt!’ willen beide partners een ontbijtpakket aan alle deelnemende scholen aanbieden dat voldoet aan de richtlijnen van de Schijf van Vijf.

In totaal zorgt de Aldi voor vers volkorenbrood op 2.750 basisscholen, wat neerkomt op brood voor een half miljoen kinderen. Het ontbijtpakket zal verder bestaan uit diverse zoet en hartig beleg, yoghurt, melk, thee, groente en fruit.

Aldi en het Nationaal Schoolontbijt hebben de handen ineengeslagen voor de komende drie jaar. Zij willen niet alleen binnen de week van het Nationale Schoolontbijt aandacht vragen voor het belang van een gezond en gezellig ontbijt, maar door structureel samen te werken ook daarbuiten. Op deze manier kunnen zij met elkaar werken aan het lange termijn doel ‘alle kinderen in Nederland elke dag gezond ontbijten’.

Gezond ontbijt

Het Nationaal Schoolontbijt meet jaarlijks het ontbijtgedrag in Nederland met de ontbijtmonitor. Deze uitkomsten laten zien dat er nog steeds kinderen zijn die niet gezond of niet ontbijten voordat zij naar school gaan. Aldi geeft aan alles in huis te hebben voor een gezond ontbijt. Het bedrijf is de laatste jaren bezig geweest met ontwikkelingen op het gebied van variatie en gezondheid, meer volkoren, meer vezels en minder zout. Ook is er speciaal voor dit evenement een volkoren rozijnenbolletje ontwikkeld dat in de week van het Nationale schoolontbijt een speciale verpakking zal krijgen. Het bolletje is nu al in de winkel verkrijgbaar.

Behalve voor de ingrediënten voor het ontbijt zorgt Aldi voor lesmateriaal, kleurrijke placemats en klassenposters en een kalender voor thuis. Daarnaast zal de supermarkt ook de logistieke organisatie op zich nemen en ervoor zorgen dat de ontbijtpakketten bij de 2.750 scholen worden bezorgd. De week van het Nationale Schoolontbijt begint op 4 november 2019.

Lees ook
Volkorenbrood steeds populairder bij Nederlandse consument

Volkorenbrood steeds populairder bij Nederlandse consument

Volkorenbrood blijft populair in Nederland. Voor het zesde jaar op rij groeit het aantal Nederlanders dat voor deze broodsoort kiest. Van 38 procent in 2016 tot 47 procent in 2021. Dat meldt Nederlands Bakkerij Centrum op basis van recent onderzoek van Gfk.

Minder verspilling dankzij liefhebbers van kapjes of kontjes

Minder verspilling dankzij liefhebbers van kapjes of kontjes

Consumenten die de kapjes en kontjes van het brood eten gooien tot drie keer minder brood weg. Dat blijkt uit onderzoek van het Voedingscentrum naar broodverspilling. Volgens het Voedingscentrum gooien deze consumenten ook minder ander voedsel weg. Het zijn vooral ouderen die de kapjes en kontjes eten. “We zien in het onderzoek dat de meeste...

Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl start als eerste pilot met Eco-Score in Nederland

Lidl is de eerste supermarkt die in Nederland die start met een pilot op de Eco-Score, het nieuwe label dat consumenten moet helpen in één oogopslag een duurzame keuze te maken.