Arla introduceert zuiveldrink met stevia

attachment-arla1

Zuivelfabrikant Arla brengt een drinkyoghurt op de markt met 0% vet die gezoet is met steviaextract.

Arla wachtte net zolang met de introductie van een drinkyoghurt met 0% vet tot de goedkeuring van stevia- een laagcalorische, natuurlijke zoetbron- in november 2011. “Omdat Arla geen kunstmatige zoetstoffen wil toepassen”, aldus het bedrijf in een verklaring.

Yoghurtdrank met stevia

Naar eigen zeggen is de yoghurtdrink ‘Zin!’ de eerste in zijn soort die gedeeltelijk gezoet is met stevia. Voor de smaak voegt Arla ook nog rietsuiker toe.

Zin! is er in de smaken citrus en rode vruchten. Het zuivelproduct bevat 39 kilocalorieën per 100 milliliter en is medio maart verkrijgbaar tegen een prijs van €1,39.

Voedingsbedrijven en stevia

Arla is niet de enige fabrikant die in de maanden na de goedkeuring van stevia door EFSA met nieuwe productintroducties komt. Eerder presenteerde FrieslandCampina Appelsientje Sprankelfruit met stevia en Unilever bracht Lipton Ice Tea Green met de natuurlijke zoetstof op de markt.

Zelfs Ranja dat een comeback wil maken in de supermarkten ontwikkelde een limonadevariant in een aantal smaken gezoet met stevia.

Lees Voeding NU online:

Coca-Cola Nederland verlaagt caloriegehaltes met 30 procent dankzij goedkeuring stevia

Stevia is in opkomst en frisdranken worden duurzamer

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...