Averbode brood, kaas en bier!

attachment-geen-afbeelding-vmtfood-be

Abdij van Averbode verkoopt sinds kort Averbode brood, kaas en bier! Voor de productie deden de norbertijnen beroep op La Lorraine Bakerie Group, Belgomilk en brouwerij Huyghe.

De norbertijnengemeenschap maakte bewust producentenkeuzes. La Lorraine Bakery Group werd gekozen als partner om het nieuwe abdijbrood van Averbode te maken. Net zoals de abdij draagt ook de bakkerijgroep authenticiteit en traditie hoog in het vaandel.

Duurzame brouwerij

Het bier brouwt familiebrouwerij Huyghe. Deze familiebrouwerij is de enige brouwer in België die een bier in zijn gamma heeft dat zowel het fairtrade, glutenvrij als biologisch label kreeg. Verder zijn alle recente investeringen bij de duurzame brouwerij er op gericht om de ecologische voetafdruk bij het productieproces te blijven verlagen.

Coöperatieve samenwerking

Belgomilk produceert en brengt de abdijkaas op de markt. Samenwerken is een basisprincipe dat zowel eigen is aan een zuivelcoöperatie als aan een abdij. Averbode zal met ook toetreden tot de zuivelcoöperatie Milcobel en op die manier zelf een duurzame bijdrage leveren aan de creatie van Averbode abdijkaas.

Lees ook
Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Onderzoek legt misvattingen over o.a. plantaardige voeding bloot

Er bestaan nog veel misvattingen over plantaardig eten, concludeert Upfield na een studie onder ruim duizend Nederlanders. Het gebrek aan kennis kan leiden tot productkeuzes die milieubelastender en minder gezond zijn dan de consument eigenlijk voor ogen heeft.

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Slim verpakken geeft zoetere smaak

Psychologische processen kunnen de smaakwaarneming en de keuze voor producten met een verlaagd suikergehalte beïnvloeden. Dit inzicht kan helpen de consumentenacceptatie van deze voedingsproducten te verhogen.

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

Innovatie plantaardige eiwitten: smaak, textuur en prijs zijn bepalend

De transitie van dierlijke naar plantaardige eiwitten is een van de belangrijkste items binnen de food innovatie. Met een groeiende wereldbevolking en de klimaatverandering is ons huidige dieet weinig toekomstbestendig. We moeten minder dierlijk eiwit consumeren. De uitdaging is om consumenten zover te krijgen dat ze kiezen voor een plantaardig alternatief.