Bakkerijbranche lanceert kenniswebsite als tegenwicht op kritiek

attachment-pandesal-bread-1057966-m

Word je dik van brood? Voor het antwoord op deze en andere vragen over brood kunnen consumenten en voedingsprofessionals vanaf nu terecht op de nieuwe website brood.net van de Nederlandse bakkerijbranche.

Met deze website wil de branche tegenwicht bieden aan ‘de vaak slecht onderbouwde kritiek op brood in recente dieetboeken, artikelen en blogs’.

 

Consumenten

De website richt zich in een apart deel op de consumenten. In dit deel is veel te lezen over het verband tussen brood en gezondheid, in de broodencyclopedie zijn allerlei wetenswaardigheden te vinden over brood en om zelf brood te bakken zijn verschillende recepten op de website geplaatst. Ook kan via de website of sociale media een vraag gesteld worden aan een voedingsdeskundige.

 

Professionals

In het deel voor de voedingsprofessionals wordt dieper op het onderwerp brood ingegaan. Hier staat, naast de algemene informatie, ook informatie over de regelgeving rondom brood en een lijst met wetenschappelijke artikelen naar de invloed van brood op de gezondheid. Net als voor de consumenten heeft brood.net voor de professionals een voedingskundige beschikbaar om antwoord te geven op specifieke vragen of om ze te adviseren.

 

Voorlichtingsbureau Brood

Brood.net is de nieuwe noemer van alle communicatie die voorheen Voorlichtingsbureau Brood als afzender had.

 

Lees verder op Voeding Nu online

Volkoren graanproducten wél goed voor de gezondheid

Onrust over brood

Meer over
Lees ook
Blog: (Bijna) diëtist

Blog: (Bijna) diëtist

Wanneer mensen horen dat ik Voeding en Diëtetiek studeer, verandert een etentje vaak spontaan in een impromptu intakegesprek. “Zijn koolhydraten nou goed of slecht?” Zo begint het meestal. Soms wijzen ze naar de pasta op hun bord: “Is dit wel gezond?”

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...