Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.

Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger op het menu. De fastfoodketen zegt de nieuwe burger voor twaalf weken uit te willen proberen.

PLT burger

McDonald's biedt de plantaardige burgers onder de naam PLT. PLT staat voor 'plant', 'lettuce' en 'tomato'. Dit zou een veganistische tegenhanger moeten worden van de bekende BLT-sandwich (‘bacon’, ‘lettuce’ en ‘tomato’). Beyond Meat stelde het recept van de plantaardige burger speciaal voor McDonald's samen. De fastfoodketen zegt: "Het recept is voldoende ontwikkeld om het door consumenten te laten proeven.”

Concurrentie

Meerdere fastfoodketens tonen de laatste tijd interesse in diervriendelijke producten van Beyond Meat. Kiprestaurant KFC zei vorige maand lokale testen in de Verenigde Staten uit te voeren met een plantaardige 'kip' van de maker van vleesvervangers. En zo heeft Burger King een veganistische burger van concurrent Impossible Foods op het menu staan in de Verenigde Staten.

Bron: ANP

Altijd op de hoogte blijven? 

Neem een abonnement
  
Lees ook
Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022

Vegetarische recepten meest gekozen categorie bij HelloFresh in 2022

De helft van de Nederlanders wil minderen in hun vlees- en visconsumptie, blijkt uit recent onderzoek* van maaltijdboxleverancier HelloFresh. Het afgelopen jaar werden vegetarische recepten zelfs het meest gekozen door klanten. Om vegetarisch eten voor de consument makkelijker te maken, werkt HelloFresh de hele maand maart samen met de Vegetarische...

Voeding in de media | week 9-2023

Voeding in de media | week 9-2023

Nederlanders zijn gezonder gaan eten en drinken, Britse supermarkten kampen met ernstige groenten en fruit tekorten en kurkuma blijkt toch minder nuttig te zijn. Wat lazen we de afgelopen week over de branche? Een greep uit de media.

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

Verkoop vlees- en zuivelvervangers vlakt af, maar ABN AMRO verwacht verdubbeling in 2030

De afgelopen jaren groeide de verkoop van vlees- en zuivelvervangers explosief, maar deze lijkt nu af te vlakken. Desondanks verwacht ABN AMRO de komende acht jaar een verdubbeling van de verkoop van plantaardige alternatieven.