Biologisch gesprek tijdens Bio1000 op 10 oktober

attachment-BIO1000

Tijdens Bio1000 zullen 1000 mensen met elkaar in gesprek gaan met als centrale vraag ‘Waarom biologisch?’. Het doel van de dag is om de 10 hoofdthema’s van biologische voeding, die door de zaal als meest urgent worden ervaren, vast te stellen en concreet invulling te geven.

De Bio1000 wordt georganiseerd door meerdere partijen waaronder Bionext, Biohuis, Ekoplaza en Wageningen UR om te kijken of we de goede kant op gaan betreffende biologische groei. Het complete overzicht van de initiatiefnemers en sponsoren staat op de website van het evenement.

Bio1000

Tijdens het evenement op 10 oktober 2015 in Ede zullen 1000 betrokken mensen met elkaar nadenken over de verdere ontwikkeling van het gezamenlijke landbouw- en voedingssysteem.

De gesprekken vinden plaats aan 100 dialoogtafels. Aan elke tafel zitten personen uit verschillende werkvelden. Na afloop van de gesprekken is het de bedoeling dat er een actielijst uit voortkomt: wat gaan we nu doen om dit ook daadwerkelijk voor elkaar te krijgen.

Voor alle geïnteresseerden

Iedereen die wil meepraten kan zich aanmelden voor de Bio1000. Aanmelden kan tot 29 september. Er zijn 1000 stoelen beschikbaar die verdeeld worden over verschillende categorieën.

-300 consumenten

-300 boeren en tuinders

-100 producenten en handel

-100 winkeliers en horeca

-100 betrokkenen uit maatschappelijke organisaties, kennisinstellingen, onderwijs, overheid, financiële en gezondheidssector

-100 tafelsecretarissen, voor het proces en de verslaglegging

Momenteel zijn er al meer dan 600 aanmeldingen. Indien er meer belangstellenden zijn dan plekken binnen een categorie zal er geloot worden.

Voor meer informatie klik hier

Lees verder op Voeding Nu online:

Productnieuws: Jumbo lanceert biologische zuivellijn

Meerjarig onderzoek moet biologische landbouw vooruit helpen

Meer over
Lees ook
Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Vertrouwen van klanten in merken na nep-nieuws ongewijzigd

Nep-nieuws over grote merken tast het vertrouwen van klanten in het merk niet aan. Dit blijkt uit een onderzoek van Yang Cheng van de North Carolina State University.Volgens Cheng is er veel eerder onderzoek verricht naar de reactie van consumenten op nep-nieuws op sociale media, maar er is weinig gekeken naar hoe dit het vertrouwen in merken kan beïnvloeden....

McDonald’s introduceert veggie nuggets

McDonald’s introduceert veggie nuggets

Fastfoodketen McDonald’s biedt haar kip nuggets vanaf deze week ook in een vegetarische variant aan. Met de Veggie Nuggets wil McDonalds’s inspelen op de groeiende behoefte van gasten om minder vlees te consumeren.Dat meldt McDonald’s gisteren. De fastfoodketen zegt te zien dat steeds meer gasten ervoor kiezen om een keertje geen vlees te eten. Veggie...

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat maakt ‘burgers’ voor McDonald’s

Beyond Meat kan binnenkort mogelijk nog een grote fastfoodketen aan zijn klantenbestand toevoegen: McDonald’s. De fabrikant van vleesvervangers heeft een plantaardig alternatief ontwikkeld voor de BLT burgers.Vooralsnog gaat het om een lokale proef in Canada. Bij 28 restaurants in de Canadese provincie Ontario zet McDonald’s een plantaardige burger...